Lőre Péter pr-igazgató azzal magyarázza ezt, hogy a vállalat csupán bizonyos mechanikus megmunkáló gyáregységeinél használ gázt bizonyos fődarabok felületi edzésére, másrészt a társaság nem gázzal fűt, hanem távhőt vásárol. Így akkor sem lesz gond, ha a szokásos téli leállás után a jövő héten megkezdődik a termelés a járműgyárban is, illetve a motorgyár ezen a héten még nem üzemelő egységeiben. Az Audi Hungaria a fentiek miatt – teljes kapacitású termelés esetén is – csupán 50 köbméter gázt használ óránként.
A szokásos 4500 köbméter gáz helyett csak 2 ezret kap óránként a Magyar Suzuki, ezért 10 órától leállt a termelés. Amint Ruska Viktória, a társaság kommunikációs vezetőja kimelte: a gyár működése, de különösen a festőüzem igen energiaigényes, ezért nem volt más választása az igazgatóságnak.
A hazaküldött alkalmazottakat jövő hétfőre hívták be legközelebb, remélve, hogy addigra rendeződik a helyzet, illetve kidolgoznak egy válságstratégiát, ha folytatódik a gázhiány, miképpen folytassák a munkát.
A Magyar Suzuki Zrt. egyébként éppen ezen a héten vezette be az új, kevesebb műszakkal dolgozó munkarendet a megrendelések általános csökkenése miatt. Tavaly napi 1000-1100 gépkocsi készült el a kétszer 10 órás műszak alatt, hétfő óta pedig visszaálltak a kétszer nyolc órára, így naponta körülbelül 800 gépkocsi termelése esik ki a kényszerszünet idején.