Mindezek érdekében Fritz Hendersont nevezték ki a GM Europe igazgatótanácsa elnökének; Carl-Peter Forster lett a GME elnöke. Hans Demant, a mellett, hogy megtartotta a GME műszaki fejlesztőrészlegének alelnöki teendőit, váltja Forstert az Adam Opel AG vezérigazgatói székében. Forstert kinevezték az Opel felügyelőbizottsága elnökének is, a korábbi elnök, Hans Barth továbbra is a testületben marad.
Az átszervezéseket Rick Wagoner, a General Motors elnök-vezérigazgatója azzal indokolta, hogy a kiélezett európai piacon meg kell szüntetniük az egymást átfedő döntési jogköröket és elszigetelt tevékenységeket, amelyek nem a GM globális rendszeréből származó előnyökön alapulnak.
Az amerikai óriáshoz tartozó Opel, a Vauxhall és Saab márkák úgy haladnak tovább együtt, hogy felhasználják a GM összes európai és globális erőforrásait. Az új működési filozófia szerint az egyes osztályok – pénzügy, műszaki fejlesztés, beszerzés, gyártás stb. – mind páneurópai egységek lesznek, s az egyes osztályok vezetőinek legfontosabb feladata a hatékonyság jelentős mértékű növelése.
Fritz Henderson műholdon sugárzott konferencián azt kérte az európai GM-alkalmazottaktól, hogy ezentúl ne csupán egy nemzeti vállalat vagy független márka alkalmazottjainak, hanem az egész General Motors munkavállalóinak tekintsék magukat.