A személy- és haszongépjárműveket figyelembe véve 23.453 darab Ford gépjárművet regisztráltak Magyarországon, ami 12,31 százalékos növekedés 2005-höz képest. Ennek eredményeként a Ford növelte legnagyobb mértékben, 2,15 százalékponttal piaci részesedését az egy évvel korábbi eredményekhez képest.
Ezt a kiváló teljesítményt úgy érte el a Ford, hogy közben a teljes magyar autópiac 8,71 százalékkal csökkent az elmúlt évben. A Ford sikerében szerepet játszottak a jó decemberi eredmények is, hiszen a Ford 2.114 darabos regisztrációval 12,12 százalékos piaci részesedést ért el az év utolsó hónapjában, s ezzel decemberben is a második helyen végzett.
A Ford egész éves teljesítménye egyenletes képet mutat, hiszen a 12 hónapból hétben regisztráltak 2.000 darabnál többet. Ugyanakkor bizonyos szempontból sajátosan alakult az év, mert a haszongépjármű eladások jobban nőttek, mint a személygépkocsiértékesítés. A tavaly eladott Ford személygépkocsik között a 10 különböző modellből 5 közelítette meg az egy évvel korábbi szintet, köztük a Fiesta 5.818 darabbal, a Focus 6.227 darabbal és a Mondeo 1.554 darabbal, illetve kettő haladta meg jelentős mértékben, a Fusion 3.719 darabbal, ami 62,75 százalékos növekedést, illetve a Focus C-MAX 1.426 darabbal, ami 63,9 százalékos növekedést jelent. A 2006-os újdonságból, az európai Év Autójának választott
S-MAX-ből pedig 168 darabot helyeztek forgalomba. Ennek eredményeként összesen 19.214 darab Ford személyautó került új tulajdonosához 2006-ban, ami 10,1 százalékkal több, mint 2005-ben.
A kis- és közepes haszongépjárművek közül mind az öt Ford modell jelentős növekedést tudott felmutatni, köztük a Fiesta Van (516 darab – 25,24 százalékos növekedés), a Transit Connect SWB (414 darab – 69,67 százalékos erősödés) a Ranger (811 darab – 40,55 százalékos emelkedés), a Transit Connect LWB (189 darab – 48,82 százalékos növekedés), illetve a 2007-es Év Haszongépjárművének választott Transit (2.340 darab – 14,71 százalékos erősödés).
“Rendkívüli sikernek tartom azt, hogy a Ford 12 százalék fölötti növekedést tudott elérni akkor, amikor a teljes magyar autópiac közel kilenc százalékkal csökkent 2006-ban” – hangsúlyozta Molnár Viktor, a Ford Magyarországért, Szlovéniáért és az úgynevezett Európai Közvetlen Értékesítési Piacokért felelős regionális igazgatója. “Ez a remek eredmény hosszú évek kemény munkájának gyümölcse. Látva a tendenciákat és adatokat nem számítunk arra, hogy 2007 könnyebb lesz. De bízva a minden idők legerősebb Ford modell palettájában és az utóbbi időszakban munkájával bizonyított munkatársi és márkakerekedői gárdában, hiszem azt, hogy 2007 is sikereket hoz majd a Fordnak Magyarországon” – tette hozzá Molnár Viktor
A Ford a második Magyarországon
by
Autó Motor
2007. Január 08. 00:00