A kitüntető cím annak a gépkocsinak jár, amelyik a szépséget és a műszaki újításokat képes – az ipari termelés korlátai között is – megőrizni. Ebben az osztályban, ahol a nemzetközi autós újságírókból álló zsűrinek 27 bemutatott modell közül kellett választania, a Citroën C4 olyan modelleket előzött meg, mint a BMW 3-as sorozat, vagy a Honda Civic / Civic hybrid európai verziója. Ez a díj a márka évek óta folyó formatervezési munkáját is elismeri.
A zsűri nagy többséggel szavazott a C4 két változatára, az ötajtós és a kupé verzióra. A határozott, közös formavilág – amely két egymástól markánsan különböző szépséget eredményezett – teszi izgalmasan mássá a két modellvariációt. A C4 képviseli a Citroën azon törekvését, hogy modelljei innovatív formavilágot jelenítsenek meg. A márka ismét megmutatta, hogy képes kiforrott vonalvezetésű – azonos platformra épülő, mégis különböző – modelleket tervezni, amelyek mind műszaki mind biztonsági szempontból ugyanolyan magas szinten állnak.
A C4 platform rugalmassága tette lehetővé azt is, hogy egy lépcsőshátú, megnövelt tengelytávú verzió, a C-Triomphe is bemutatkozhatott 2006 februárjában, Kínában. Ez a trófea is bekerül abba a vitrinbe, ahol a C4 számtalan elismerését gyűjtik, amelyeket szerte a világban szerzett bevezetése óta.