A multitronic első ízben 1999-ben, az Audi A6 2.8 modellben mutatkozott be, amely 280 newtonméter forgatónyomatékot és 193 lóerőt produkált. Az Audi ezzel olyan forgatónyomatéki régióba lépett, amelyről korábban senki sem hitte, hogy folyamatosan változó áttételű sebességváltóval elérhető. A multitronic másik erőssége: ez volt az első alkalom, hogy egy CVT-váltó esetében sikerült megszüntetni a „gumiszalag-effektust”. A motor e gázadást követő, érezhető gyorsulás nélküli rövid fordulatszám-tartománya egészen eddig a folyamatosan változó áttételű sebességváltó kellemetlen tulajdonságának számított.
Egyre növekvő népszerűsége és az ügyfelek körében tapasztalt átlagon felüli elfogadottság eredményeképpen a multitronic nemsokára az Audi A4 és az Audi A8 modellekben is megjelent. Ezzel az új sebességváltóval az Audinak sikerült első ízben egyesíteni az automatikus váltómű kényelmét a manuális konstrukciók kínálta dinamikával.
Az Audi a multitronic kifejlesztésekor szorosan együttműködött az LuK közismert beszállítóval. A multitronic legfontosabb eleme, az 1025 egyes láncszemből és 150 bölcsőalakú köztes tagból álló lánc ugyanis az LuK terméke. Gyorsításkor akár nyolc tonnás terhelés is juthat a szemek közötti kapcsolatot biztosító köztes elemekre. A rángatásmentes CVT-sebességváltóról készült reklámfilm az Elvis-babával mára legendássá vált, sőt ez a csípőjét mozgató figura egy ideig igen keresett kiegészítőnek számított.
A multitronic sikertörténete folytatódik. Napjainkban a próbapadon már akár 400 newtonméter forgatónyomaték átadására alkalmas váltóműveket is vizsgálnak, ami a jövőben további alkalmazási távlatokat nyit meg a folyamatosan változó áttételű sebességváltó számára.