Ez a szerkezet biztosítja az első és a hátsó kerekek közötti fordulatszám-eltérést kanyarban, és a hátsó kerekek meghajtását. (Valójában tehát a más négykerékhajtás-rendszereknél szokásos harmadik kiegyenlítőmű feladatát látja el). Az elektronikus vezérlésű négykerékhajtás által elérhető nagyobb biztonság és jobb vonóerő mindenképp kitűnő befektetés. A Multivan válozatoknál szériában kínált ESP és az ezáltal megnövekedett kanyarstabilitás tovább növeli a vezetési élményt. Különösen hatásos a 4MOTION működése a jeges, csúszós téli hónapokban.
A Tiptronic váltó is ismerős lehet más Volkswagen modellekből, de a Multivanben – szegmensében egyedülállóan – már hat fokozatból válogathatunk. A több áttétel-variáció azt jelenti, hogy a menetdinamikai követelményekhez jobban illeszthető a motor forgatónyomatéka és fordulatszám-tartománya, ami különösen a dízelmotoroknál előnyös. A Tiptronickal mind automata, mind kéziváltós üzemmódban utazhatunk, ami kiemelkedő kényelmet jelent városban és vidéki utakon egyaránt. Az autó menetteljesítménye alig különbözik a kézi kapcsolású változatétól, a hat fokozatnak köszönhetően a gyorsulás és legnagyobb sebesség adatok szinte megegyeznek.
A Tiptronic váltó immár minden Transporter haszonjármű variációhoz rendelhető. A 2.5 PD TDI (174 LE) motor 400 Nm-es nyomatéka pedig legerősebb a haszonjárművek között.