A kerek sorozatszámú motor egy un. 3. generációs 1,6 literes 16 szelepes erőforrás, amely egy új Astra modellbe kerül beszerelésre.
Öt év elteltére volt szükség ahhoz, hogy az Opel Magyarország-nál a motorgyártás folyamatos felfutása mellett elkészüljön az első millió motor. Ez az időszak bővelkedett motorgyári változásokban: a kezdeti 8-szelepes motorok helyett már egy év elteltével 16 szelepesek gyártására tértek át, a második évben bevezették a 2 és 3-műszakos gyártást, egy évvel később 1995-ben megduplázták a gyár kapacitását évi 460.000 darabra, 1996-ban pedig új hengerfejgyárat avattak Szentgotthárdon.
Az utóbbi négy év során a termelés évi 400.000 darabos volumene mellett már csak fele ennyi idő – 2,5 év – kellett ahhoz, hogy egymillió motor elkészüljön. Továbbra is központi kérdés az innováció, melynek jegyében több fejlesztés bevezetésére is sor került: ezek eredményeként a kapacitást évi 650,000 egység legyártására növelték, 2002-ben pedig elindult a 3. generációs motorok szériagyártása.
Az idei év krónikájához tartozik, hogy immár kizárólag Szentgotthárdon gyártott hengerfejek kerülnek az itt szerelt motorokhoz. A gyár mára az európai Opel autószerelő üzemek egyik kulcsfontosságú beszállítójává vált a középkategóriás benzinmotorok tekintetében.
Azonban nemcsak a motorgyár ünnepelhetett kerek darabszámot, hanem a középkategóriás teherautóváltókat szerelő Allison gyár is, ahol nemrégiben a 30.000-dik váltóművet szerelték össze a sorokon a 2000. októberi gyártásindítás óta. A gyár évi tízezer darabot gyárt ebből a váltómű típusból, melyek a General Motors Sliedrecht-i elosztó-központján keresztül a világ minden tájára, a tehergépjárműgyártók nagy részéhez kerülnek kiszállításra.