A jármű, főként iparosokból, kereskedőkből és mezőgazdasági termelőkből álló, biztos vevőkört vonzott magához, mivel egyesíti a haszongépjárművek előnyös tulajdonságait : gazdaságos, robosztus és nagy a rakodótere. A C15 forgalomba hozatalakor ugyanazokkal a kényelmi szolgáltatásokkal rendelkezett, mint a személygépkocsi változat. Ez az elv azóta a Citroën haszongépjárművek teljes választékára általánosan érvényes szabállyá vált.
A Citroën kishaszongépjárművei: dinamikus termékek
Kevesebb mint két év leforgása alatt a Citroën kishaszongépjármű választéka teljesen megújult. 2002 februárjában került kereskedelmi forgalomba az új Jumper, rendszeresen frissített választékkal (mint például a 2004 májusa óta forgalmazott Jumper HDi 146). Ezután következett az áttervezett Berlingo, melyet a 2002-ben Párizsban megrendezett autókiállításon mutattak be. 2004 januárjában pedig a Jumpy öltözött új ruhába. Mindezen újdonságok mellett egyedül a C15 a kivétel, amely hű maradt az eredeti, 1984-ben piacra dobott változathoz, és amelyhez a vevők a mai napig ragaszkodnak.
C15 : a jelenség
A C15, amely a modern kisméretű haszongépjárművek elődje, dízelmotor meghajtású és 1984 óta van jelen a piacon, a mai napig nagy sikernek örvend, több mint 1 200 000 darabot értékesítettek. A C15 hosszú pályafutásának titka a gazdaságosság mind a vásárláskor mind pedig a használat során. Praktikusságával már a kezdet kezdetén képes volt magához vonzani a legigényesebb vevőket. A könnyen kezelhető és robosztus C15 ma a Berlingo modellből átvett 1.9 D 60 lőerős dízelmotorral kapható. A jármű teljes hossza 3,99 m melyből a raktér hossza 1,64 m, a hasznos tér 2,67 m3, a hasznos teher pedig 600 kg vagy 765 kg. A C15 gyártása jelenleg a spanyolországi Vigo ipari telepen folyik, és naponta 115 jármű gördül le a szalagról. Számos európai országban forgalmazzák, (Magyarországon, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Belgiumban, Svájcban, Németországban, Olaszországban…) valamint a világ más részeire is exportálják. Magyarországon összesen mintegy 1500 darab C15 talált gazdára a Citroën Hungária tízéves története során. 2004 első félévében 37 darab C15-öst értékesítettek a hazai piacon.
C15-ről időrendben
A C15 benzines és dízel modellek 1984-ben kerültek kereskedelmi forgalomba. A Citroën Visa alapján tervezett, 570kg hasznos teherrel bíró két haszongépjármű már családi változatban is létezik. A gyors kereskedelmi siker záloga az ár és a szolgáltatás kiváló aránya. A C15 benzines változata 1124 cm3-es, 47 lóerős, 5750 ford/perc fordulatszámú (hiv. teljesítmény 6 cv, max. seb. : 125 km/h) motorral rendelkezik. A C15 dízelmotorja 1769 cm3 térfogatú, 60 lóerős és fordulatszáma 4600 ford/perc (hiv. teljesítménye 7 cv, max. seb. : 133 km/h). A C15 Magyarországon csak dízelmotorral kapható. 1991-ben néhány országban megjelent a kereskedelmi forgalomban egy elektromos haszongépjármű-változat is. 1992-ben a C15 néhány fejlesztésen megy keresztül, a hűtőkiképzés, a kormány és az ülések tekintetében. 1993-ban a C15 egy sor különböző kiegészítőt kap, rádióelőkészítést (600 és 675 kg-os változatok), az első ülésekhez fejtámlát, és a hátsó kétszárnyú ajtókhoz fűthető ablakokat (családi változat). 2000 utolsó negyedévében a C15 egy új, 1.9D 60 lóerős dízelmotort kap.