Nagynyomatékú elektromos motorja üzemanyagcellás meghajtású. Ez az első alkalom, hogy Kaliforniában olyan autókat tesztelnek, amelyek semmiféle károsanyagot nem bocsátanak ki.
A Los Angelesből induló és San Diegoba tartó túrák 1999-ben kezdődtek. A verseny célja, hogy továbbfejlesszék az üzemanyagcellás járműveket, és ezzel hozzájáruljanak egy későbbi töltőhely-hálózat kiépítéséhez. Az ezt támogató együttműködésben üzemanyag-előállító cégek, üzemanyag cella-gyártók, autógyárak és amerikai kormányzati szervek is részt vesznek, akárcsak a Volkswagen AG.
A hidrogénhajtású Volkswagen Touran HyMotion prototípusának meghajtásáról egy 80 kW-os, azaz kb. 110 lóerős villanymotor gondoskodk, amely 14 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani a modellt, 140 km/h-s végsebesség mellett. Az autóba szerelt, 350 bar nyomással működő, 1,9 kg hidrogén tárolására alkalmas tartály annyi energiát igényel, mintha egy benzines jármű 7,5 liter üzemanyagot fogyasztana 100 km-en. Egy töltéssel körülbelül 160 kilométert lehet megtenni az autóval, amely jól illeszkedik a Volkswagennek abba a stratégiájába, hogy csökkentsék a modellek fogyasztását, akárcsak a károsanyag-kibocsátását.