A BMW új álomautójával nemcsak a legendás 1976 és 1989 között gyártott 6-os sorozat, de a nagy luxuskupék hagyományait is folytatja. Az elegancia, a kényelem és a sportosság ötvözetét kínáló autót új, exkluzív formanyelv jellemzi.
Bár pontos összeget még nem tudni, a BMW 6-os Coupé ára a cég zászlóshajójának számító 7-es sorozat körül fog mozogni. Az új 6-os sorozat, amely a jövőben 2+2-es nyitott változattal egészül ki, nemcsak kiváló dinamikájával és precizitásával tűnik ki, de megjelenése is nagyon karakteres: a hullámos ívvonalakat elegáns felületek egészítik ki, az eredmény egy harmonikus külsejű autó, amely egyszerre sportos és elegáns.
Az új BMW 645 Ci erőteljes motorjának, kiváló, sportos futómű-beállításainak és nagy helykínálatának köszönhetően új mércét állít fel a luxus sportkupék között. Az új 6-os szokatlan méreteivel is kitűnik: mély, hosszú és széles, ugyanakkor kisugárzása erős és öntudatos.
Az utasfülke a szokásosnál hátrébb van, és a tető is alacsonyabban van, mint általában. Méretei impozánsak: az új BMW 18 cm híján 5 méter hosszú, szélessége 1,85 m, míg magassága csupán 1,37 m. A belső térben következetesen folytatódik a külsőben már megismert modern formanyelv, illetve – a bajor gyárhoz hűen – az esztétikum mellett a praktikusság is nagy hangsúlyt kapott: a vezetés szempontjából legfontosabb kapcsolók a kormánykeréken, vagy annak közvetlen közelében kaptak helyet, csakúgy, mint az új 5-ös és 7-es sorozatban. Az egyedülálló kezelőszerv, az iDrive gombjához való hozzáférés ergonómiailag kedvező kialakítású, még a vezető melletti ülésről is.
A típus az eddig csak a 7-esből ismert 4,4 literes 333 lóerős Valvetronic vezérlésű V8-assal mutatkozik be. Ez a motor, amely 450 Nm-es maximális forgatónyomatékot ad le 3.600-as percenkénti fordulatszámon, 5,6 másodperc alatt képes felgyorsítani az új Coupét 100 km/h sebességre. A végsebességet csak az elektronika korlátozza – 250 km/h sebesség elérésekor. Hagyományos hatsebességes kéziváltóval, hatsebességes, kézzel is kapcsolható automatával, vagy szekvenciális váltóval (SMG) rendelhető a 645Ci, így mindenki kiválaszthatja a saját vezetési stílusának leginkább megfelelőt.
Az új 6-osban az alapfelszerelés menetstabilizáló (DSC) rendszeren kívül megtalálható egy vezetésdinamikai rendszer, a DDC, amely az M3 és M5 sportfunkciójához hasonló. A középkonzolon elhelyezett Sport gomb megnyomásával fokozódik a gázadagolás a még “készségesebb” gyorsulásért, sőt közvetlenebb érzés hatását kelti a sebességfüggő szervokormányzás is. A DDC bekapcsolása esetén a szekvenciális manuális váltó (SMG) vagy a kormányváltó (Steptronic) is magasabb fordulatszámon váltanak.
Az új 6-os építése során az acél mellett a nyáron bemutatkozott 5-ös sorozatban megismert alumínium és műanyag elemeket is alkalmazták: a motorháztető, az ajtók és a teljes első rész is alumíniumból készült. Az autó így csupán 1600 kg-ot nyom, ezáltal sokat javul a vezethetőség és a fogyasztás is, sőt a tengelyenkénti súlyeloszlás az ideális fele-fele arányhoz közelít. A 6-osban, a BMW-ben már megszokott biztonsági rendszereken kívül, az 5-ös sorozatban bemutatkozott fejlesztések is helyet kaptak. Ilyen a defektmentes abroncs, amely egy bizonyos távolságig biztonságos kerékfutást tesz lehetővé, még akkor is, ha nincs már levegő a gumiban. A kanyart megvilágító fényszórók szintén a biztonságot növelik.
A bajor gyár új remekébe – kategóriájában egyedüliként – rendelhető a Head-Up display is, amely a vezető által a legfontosabbnak tartott információkat a szélvédőre vetíti. Az extrák sora azonban nem ér még véget, hiszen a BMW igyekszik a luxuskategória vevőit minél inkább kiszolgálni: az Aktív Sebességtrató rendszer, az ACC lehetővé teszi, hogy ne csak a sebességet tartsuk, anélkül, hogy a gázpedálon tartanánk a lábat, de a követési távolságot is; egy szenzor ugyanis figyeli, milyen messze vagyunk az előttünk haladó járműtől. Az igazi luxust szolgálja az innovatív, üvegből készült tető is, amely jóval nagyobb, mint egy hagyományos napfénytető, így sokkal világosabb és tágasabbá válik a belső tér.
A 6-os csomagtartója nagyobb, mint bármelyik társáé: elfér benne két golftáska és egy nagyobb bőrönd is. Természetesen – luxusautóhoz hűen – a 6-os Coupé alapfelszereltségébe tartozik a légkondicionáló és a legkiválóbb otthoni high-end rendszereket meghazudtoló audioberendezés is.