John Boyd Dunlop a tricikli tömör gumi kerekeit locsolótömlőből kialakított kezdetleges gumiabroncsokra cserélte, nem is sejtve, hogy ezzel innovatív ötletek, világrekordok, autó- és motorverseny-győzelmek hosszú sorát nyitja meg.
A Dunlop története jelentős találmányokban gazdag, melyek mindegyike a vezetés élményének javítására irányult. Az aquaplaning (vízen csúszás) jelenségének felfedezése, a defekttűrő gumiabroncs feltalálása, a sportosságot, biztonságot és alacsony zajszintet egyszerre biztosító 3S-technológia emelkedik ki leginkább ebből a több mint egy évszázados szériából, de a Dunlop ezeken túl is számos sikert tud felmutatni az elmúlt 120 év eredményei közül:
• 1902 – a Párizs – Bécs futam megnyerésével a Dunlop ráérez az autóversenyzés ízére
Az 1902-es versenygyőzelem bevezette a Dunlopot az autóversenyzés győztesei közé. Az 1920-as években a Dunlop már 300 km/órát meghaladó sebességre is gyártott gumiabroncsokat.
• 1923 – a Dunlop első Grand Prix győzelme
• 1924 – a Dunlop első győzelme Le Mans-ban a Bentley-vel.
Ez a két név uralta az évtized sportéletét: 1927 és 1930 között mind a 4 évben megnyerték a le mans-i versenyt.
• 1927 – a Dunlop első szárazföldi sebességrekordja
1927-ben Henry Segrave a Dunlop gumiabroncsai segítségével 372 km/órás szárazföldi sebességrekordot állított fel.
• 1935 – újabb sebességrekord
Sir Malcolm Campbell és a „Bluebird” 1935-ben újabb rekordot állított fel Dunlop gumiabroncsoknak köszönhetően.
• 1938 – a Railton Mobil Special és a Dunlop gumiabroncsok
A Reid Railton által tervezett Railton Mobil Special Dunlop gumikon megdöntötte a szárazföldi sebességrekordot.
• 1947 – a Dunlop abroncsai elsőként 600 km/h felett.
Ezúttal John Cobb írt történelmet a Railton Mobil Special-lel, amikor a világon először átlépte az óránkénti 500 mérföldes sebességet. A 634 km/órás rekord 25 évig megdöntetlen maradt.
• 1950-es évek – a Dunlop 66 Forma-1 futamgyőzelme
Az autóversenyzés aranykorában a Dunlop nyolc világbajnokot segített összesen 66 futamgyőzelemhez.
• 1964 – a Dunlop találmánya védelmet nyújt az aquaplaning ellen
Tom French, a Dunlop technikusa áttörést jelentő szabadalmat jegyeztetett be. Az SP 41 jelzésű radiál abroncs mintázatában apró vájatok voltak, amelyek „felszívták”, majd később kicsapták a vizet az útról, ezáltal csökkentve az aquaplaning, azaz a vízen csúszás veszélyét.
• 1972 – a Dunlop kifejleszti az első 60-as sorozatú acélöves abroncsot
• 1973 – a világ első defekttűrő gumiabroncsa
A Dunlop megalkotja a Denovo abroncsot, mely a világon elsőként defekt esetén is biztonságos vezetést tesz lehetővé.
• 1994 – a Dunlop ultrakönnyű öves szerkezetű abroncsa
A Dunlop újabb fejlesztése mintegy 12 kilóval csökkentette az autók tömegét. Ugyanebben az évben jelent meg a pótkereket kiváltó IMS rendszer (Instant Mobility System), mely defekt esetén speciális tömítőanyaggal zárja el a keletkező rést.
• 2002 – a Dunlop századszor nyeri meg sorozatban a Moto GP-t a 250 köbcentis kategóriában
Az eddig megrendezett 2321 GP futam több, mint felét és 105 világbajnoki címet nyertek a versenyzők Dunlop gumikkal.
• 2008: Le Mans – 85 év Dunlop fölény
A le mans-i, a világ legrégebbi, legnehezebb és leghosszabb futama. A 24 órás versenyek történetében 71 alkalomból 34-szer a győztes Dunlop gumiabroncsokon futott – ezzel a Dunlop a legsikeresebb abroncsgyártó a le mans-i versenyben.
Az elmúlt 120 év során a Dunlop tekintélyes innovációs és versenyeredményei miatt folyamatosan kiváló hírnévnek örvend a teljesítményre igényes autósok és motorosok körében. A szerény kezdetek és a későbbi sikerek mögött ugyanaz volt a hajtóerő: az alapító John Boyd Dunlop úttörő találékonysága és vállalkozó szelleme, ami ma is a cég filozófiájának tekinthető. A Dunlop célja, hogy egyre jobb termékeket készítsen a járművek teljesítményének növelése és a vezetési élmény kiteljesítése érdekében – hogy a következő 120 évben is a vezetés maximális élvezetét biztosítsa az autó- és motorkedvelőknek.