A vállalat haladéktalanul megkezdi az egyeztetéseket és tárgyalásokat a munkavállalók érdekképviseleteivel. “A GM Europe, a dolgozók és az Üzemi Tanácsok támogatásával, jelentős változtatásokat és átszervezéseket hajtott végre a legutóbbi három év alatt,” mondta Fritz Henderson, a General Motors Europe (GME) első számú vezetője.
“Továbbra is konstruktívan akarunk együttműködni az Üzemi Tanácsokkal, hogy kreatív megoldást találjunk a jelen kihívásaira.” A terv figyelembe veszi az európai autópiac jelenlegi alakulását, az igények lanyha növekedését, az európai és ázsiai márkák részéről egyre erősödő konkurenciát és az árképzés kedvezőtlen kilátásait. Arra számítanak, hogy a vállalat végkielégítéseket fizet 2005-ben és 2006-ban, mégpedig az Üzemi Tanácsokkal egyeztetett összegben és ütemezés szerint.
Az eredeti terv szerint a létszám csökkentenés jelentős része Németországot érinti, különös tekintettel a gyártásra és a tervezésre. Ebből körülbelül 1000 fő lenne a külső partnereknél. “Egy sikeres irányváltáshoz először is kiváló termékre van szükség – és ez megvan itt, Európában,” mondta Henderson. “Az intézkedések nem érintik jelenlegi termékeinket, sem a jövőbeli termékprogramokat. A szervezet tökéletesítése kedvezően hat hosszú távú életképességünkre, mert csökkenti a működési költségeket és rövid távon elérhetővé teszi a nullszaldós szintet. Lépéseink eredményeként még inkább képesek leszünk izgalmas és kiváló minőségű termékeket kínálni ügyfeleinknek – rövid és hosszú távon egyaránt.”
“A most bejelentett intézkedéseket nem úgy kell tekinteni, mint a vállalatunk növekedése iránti elkötelezettség hiányát,” mondta. “Az iparág növekedésének hiányában, az adott versenyhelyzetben és a jelen árviszonyok között azonban nem tudunk elég gyorsan növekedni ahhoz, hogy megőrizzük jelenlegi költségbázisunkat. Tervünk a piaci részesedés további növekedését irányozza elő, ugyanakkor realisztikus nyereséggel akarunk számolni.” “Jelentős minőségjavulást értünk el az utóbbi három évben, most pedig a vonzó designra és autóink érzelmi hatására helyeztük a hangsúlyt.
Ez tovább folytatódik,” tette hozzá Carl-Peter Forster, a GM Europe elnöke (President). “A szervezeti költségek csökkentésén túlmenően tovább folytatjuk az anyagköltségek lefaragását is, ami a legnagyobb költségtényező. Emellett a minőség javulásának köszönhetően mérséklődnek a garanciális költségeink,” mondta.
A vállalat megerősítette, hogy az eredeti ütemezés szerint jelennek meg 2005-ös modelljei: az Opel/Vauxhall Astra GTC, a Zafira monocab, és a Saab 9-3 Sport Hatch, továbbá, hogy 2006-ban jön a vadonatúj Opel/Vauxhall szabadidő-terepjáró, a következő generációs Corsa és egy új kétüléses roadster. “Továbbra is kitartunk a dízelmotorok fejlesztése mellett, mert ezek nagyon népszerűek az ügyfeleink körében,” jelentette ki Forster. “Új dízelmotorjaink, különösen a Vectra, az Astra és a Saab 9-3 1.9-ese, nagyon jó értékelést kaptak az autós sajtótól, és rendszeresen nyerik az összehasonlító teszteket.”
A Saab és az Opel tervezői és fejlesztői funkcióinak folytatólagos integrációja révén jelentősen fokozható a hatékonyság. A svédországi, angliai és németországi tevékenység racionalizálása kiküszöböli az átfedéseket, és lehetővé teszi, hogy mindenütt a saját szakterületükre összpontosítsanak. A változások keretében a General Motors műszaki világszervezetébe integrálják a rüsselsheimi Nemzetközi Műszaki Fejlesztőközpontot és a Saab trollhättani Műszaki Fejlesztőközpontját. Hans Demant, a GM Europe műszaki alelnöke, továbbra is vezeti a műszaki területet, Carl-Peter Forster, a GM Europe elnöke alá rendelve. E változások előrevetítik a GM Europe szervezetén belül folytatódó műszaki integrációt, és ami szintén fontos, biztosítják, hogy az európai műszaki tevékenység beleilleszkedjék a GM globális fejlesztési folyamataiba, egyben jobban kihasználja annak lehetőségeit. Demant továbbra is az Adam Opel AG vezérigazgatója marad. Az Értékesítést, a Marketinget és a Vevőszolgálatot funkcionálisan szervezik újra, ami a várakozás szerint javítja a hatékonyságot, és megkönnyíti az ügyfelek, valamint a márkakereskedők kapcsolatát, továbbá lehetőséget nyújt az ügyfeleknek új termékek kipróbálására.
A vállalat áttekinti költségvállalásainak prioritásait, hatékonyságát és ügyfélközpontúságát. Elemzi például a reklámozás hatékonyságát, és a 2005-ös idény befejezése után kiszáll a Német Túrakocsi Bajnokságból (DTM). A terv előirányozza a vállalat raktározási tevékenységének átszervezését, és az adminisztratív költségek jelentős leszorítását. “Néhány negatív gazdasági tényező együtthatása aláaknázta korábbi erőfeszítéseink eredményeit, ezért most nyilvánvalóan tovább kell lépnünk,” mondta Henderson. Henderson hozzátette: “Az 1999 óta elszenvedett veszteségek ismeretében, és tudva, hogy a következő esztendőkben sem mutat semmi a piac jelentős javulására, nincs más választásunk, mint fájdalmas lépéseket tenni hosszú távú sikerünk érdekében. Megígérhetjük alkalmazottainknak, ügyfeleinknek, és a városoknak, ahol működünk, hogy vállalatunk és valamennyi márkája visszatér a fenntartható siker és fejlődés útjára.”