A központot 2 éve nevezték át alumínium és könnyűszerkezeti központnak: az új név pontosan szemlélteti, hogy a kutatás és fejlesztés területei egyértelműen túlmutatnak csupán az alumínium használatán. Az Audi napjainkban egyre több nagyszilárdságú acéllemezt és présöntvény profilokat, valamint változó vastagságú fémlemezeket, az ún. tailored blanks lemezeket alkalmazza.
A könnyűszerkezetes építési mód egyik előnye, hogy érezhetően csökken az üzemanyag szükséglet. Az Audi a jövőben egyéb anyagok lehetséges alkalmazását kutatja az alumínium mellett. A központ alapításának évében, 1994-ben gördült le az első Audi Space Frame (ASF) koncepcióval épített Audi A8 a futószalagról, melyet 1999-ben követett az Audi A2. 2002-ben készült el az Audi A8 második generációja, majd egy évvel később az olasz Sant’Agata-ban kezdték el gyártani az alumínium karosszériás szupersportautót, a Lamborghini Gallardo-t.
A gyártás technológia is jelentősen fejlődött az elmúlt években, napjainkban 80 %-os az automatizálás foka a karosszéria-gyártásban. Időközben 320 ezer alumínium karosszériás gépkocsit szereltek össze a Neckarsulmban. Összesen 110 munkatárs dolgozik az alumínium és könnyű szerkezeti központban, biztosítva az Audi vezető helyét a könnyűszerkezetes építésben, csakúgy mint a kutatás és a gyártás területén.