A versenyautó-építésről szóló írás először az Autó-Motor 1960/6-os számában jelent meg.
Hirdetés
Ezt a címet az autósport műszaki bizottságának egyik tagja adta, amikor közösen jártuk sorra azokat a vállalatokat, ahol az Autóklub sportbizottságának anyagi és erkölcsi támogatásával v e r s e n y a u t ó k készülnek társadalmi munkával. A főváros öt Autójavító Vállalatánál és az Autótaxinál néztük meg, miként halad a sport-, vagy ha úgy tetszik, versenyautó építése.
Egy-két kocsit kivéve, csak „első sebességbe” kapcsolt tempót tapasztaltunk. De, ami még ennél is fájóbb: a múlthoz képest a lelkesedés lecsökkent a versenyzőknél, az építőknél. Ugyanis a beszélgetésekből kiderült, hogy egyes vállalatok vezetőinél, főmérnökeinél nem élvezik a társadalmi aktívák a megérdemelt támogatást. De az is kedvet rontó – miként az egyes versenyzők panaszolták –, hogy nagyon kevés futam volt az elmúlt évben, és idén sem látják biztosítva a versenyek kívánt számát.
Az újjáéledő magyar autósportnak nagy szüksége van az érdekelt vállalatok vezetőinek jóindulatára és tevékenyebb közreműködésére. Sokkal jobban kell megbecsülni a sport társadalmi aktíváit, akik – merjük állítani – valamennyi sportág közül itt adják a legtöbbet.
Olyan nagyszerű lehetőségek előtt ál ez a sportág, mint még soha. A kitűnő szakemberek odaadó munkáját nagyra értékelik a sport hívei, méltányolják a sportág vezetői. Most már csak egyes vállalatok vezetőinek nagyobb megértésére lenne szükség.
Reméljük, ez nem marad el, és már idén is komoly műszaki és sportbeli fejlődésről adhatnak számot az autóversenyzők.
Hirdetés
Amit még el kell mondanunk: amikor ezeknek a kocsiknak építését a műszaki bizottság „alapterveire” támaszkodva kiadták (ilyen például annak meghatározása, hogy a motor a vezető mögé kerül), még ismeretlen volt a Forma-Junior, és ezért készültek ezek a kocsik kétüléses sport kivitelben. De szó van arról, hogy talán jövőre sor kerül a fésült Wartburg motorral szerelt monoposztók építésére is.