Több ezer Dongó törpemotor fut már szerte az országban, jó szolgálatot téve gazdáiknak. Vannak azonban elégedetlen „dongósok” is. Indokolatlanul. A Vadásztölténygyár vezetőinek kérésére meglátogattuk a székesfehérvári üzemet, ahol nemcsak a Dongók készítését néztük végig, hanem láttunk néhány garanciamunkára visszaküldött motort is, amelynek semmi néven nevezendő baja nem volt.
Így például dr. Horváth Lajos orvos, Zalaegerszegről azzal küldte vissza Dongóját, hogy azt kiváló szakemberrel megvizsgáltatta, aki a gyújtótekercsben állapította meg a hiba okát. A valóságban az történt, hogy az új megszakító-fiber éle természetes módon megkopott és ennek folytán elállítódott a gyújtás. Balatonszárszóról Szép Lajos azt kifogásolta, hogy a mágnes nem ad szikrát. Kiderült, hogy Szép Lajos nem húzta be a dekompresszort a megállásnál és ezért lenyíródott az ék. Azonos panasza volt Zrínyi Mártonnak, Almásfüzitőről. Király István, seregélyesi lakos, hivatkozva egy 30 éves múlttal rendelkező szerelő vizsgálatára, közölte, hogy nem elég erős a Dongó. Az igazi szakember rögtön észrevette, hogy az a Dongó miért nem húz: ugyanis a lelazult porlasztó miatt hamis levegőt kapott. Mindössze egy csavart kellett meghúzni. Egy dongós azzal jött a gyárba, – egyre csak hajtogatva igazát –, hogy nem indul a motorja. Ráült egy szerelő és két méteren belül vidáman purrogott a kis motor. Mint később kiderült, a Dongó tulajdonosa taposás közben nem engedte el a dekompresszort, egyre várta, hogy a motor beinduljon. Akadt olyan is, aki „csalódott” a Dongóban és kérte vissza a pénzét, „mert így nem tud kerékpározni s a Dongó nem képe ezt a hiányt pótolni.” Miskolcró 20 Dongót küldtek vissza, mert hozzá nem értő „szakember” lefűrészelte a forgattyúsházról az általa szükségtelennek tartott motor-kitámasztóbütyköt, aminek az lett a következménye, hogy a meghajtó tárcsa nem feküdt a hátsó kerékhez. Természetesen a gyár visszaküldte a megcsonkított motorokat.
Kétségtelen, hogy az első 200 darabos szériánál mutatkoztak hibák; lenyíródott a lendkerék-ék, rossz volt a mágnestekercs szigetelése, de ezeket már teljesen kiküszöbölték, magasfrekvenciájú edzéssel, illetve a huzal tekercselés közbeni ellenőrzésével. A vadásztölténygyáriak nagy igyekezettel végzik munkájukat, tudják, hogy mind a falunk, mind a városban sok tízezren várják a jó kis Dongót. De ehhez – e meglévő lelkesedés mellé – még több beruházásra, néhány célgépre, és korszerűsített szereldére lenne szükségük.
Amíg elkészül a gyár által kiadott képes kezelési utasítás, fényképen mutatjuk be a Dongó szakszerű felszerelését, továbbá néhány alapvető tanáccsal is szolgálunk. Minden Dongó-vevővel közölnie kell az eladónak, hogy melyik kijelölt vállalat végzi el a garanciális munkát, illetve szükség esetén hol lehet a motort javíttatni. Egyelőre – átmenetileg – a jótállási munkákat a gyár által fenntartott műhely végzi, tehát még rövid ideig a Vadásztölténygyárba kell a hibás motort küldeni. A Dongó-tulajdonosok tehát olvassák majd el a motorhoz adott sokszorosított utasítást, mert akkor bizonyára nem küldik el feleslegesen a hibátlan motorokat „garanciális” munkára.