– A konszern gépkocsi-üzletágának működési eredménye a gedas AG és a Volkswagen Bordnetze GmbH eladásából származó eredményjavító különleges hatások (0,3 milliárd EUR) és a tartalékképzésből eredő terhelő hatások (- 1,3 milliárd EUR) összhatásaként 1,0 milliárd EUR
– A gépkocsi-üzletág különleges hatások figyelembe vétele utáni működési eredménye a terhelő hatások következtében az előző évinél kisebb; a finanszírozási szolgáltatások működési eredménye az elmúlt évi magas szintet is meghaladja
– A Europcar eladásából származó többlet az abbahagyott tevékenységek eredményeként szerepel a cég IFRS szerint elkészített mérlegében a tovább folytatott tevékenységek után, azoktól elkülönítve. Az eladásból származó eszközbevitel eredményezte a gépkocsi-üzletág nettó likviditásának 6,4 milliárd EUR-ra történt növekedését.
– A konszern tovább folytatott tevékenységeiből származó adózás előtti eredmény 17,3 %-kal nőtt, és elérte a 751 millió EUR-t.
– A konszern termékeinek sikeressége:
A vevők számára kiszállított gépkocsik darabszáma 2,9 millió, ami 11,9 %-os növekedést jelent az előző évhez képest; különösen Németországban és Nyugat-Európában növekedett a piaci részarány
A konszern minden márkája az előző évhez viszonyítva növekvő értékesítési darabszámokat ért el.
Az új modellek teljes körű rendelkezésre állásának hatásaként a kiszállítások száma jelentősen (16,5 %-kal) nőtt az USA-ban; a Passat Lingyu és a Jetta Sagitar nagy mértékben hozzájárult Kínában a vevői kiszállítások növekedéséhez
Sikeres volt az Eos, a Polo GTI és az Audi A6 Allroad quattro modellek piaci bevezetése; az Audi bemutatja az Audi S6, S8 és TT Coupé modelleket
A piac kedvezően fogadta a Skoda Roomster-t; az új SEAT Leon eladási darabszáma csaknem kétszeresére nőtt az előző évhez viszonyítva
A Volkswagen kishaszonjármű üzletága a Birminghami Autókiállításon bemutatja az új Crafter modellt
2006 első félévében a nehéz gazdasági peremfeltételek ellenére a legfontosabb autópiacokon jelentős fejlődés mutatkozott. Az előző év első hat hónapjában elért eladási darabszámokat túlszárnyalták. A világgazdaságot azonban továbbra is szorítják a magas energia- és nyersanyagárak, valamint a Közel-Kelet politikai bizonytalanságai. Az autógyárak helyzetét nehezíti a fokozódó ár-nyomás, valamint a tartósan kedvezőtlen valuta-árfolyam. Ennek ellenére továbbra is a személygépkocsi-értékesítés világméretekben enyhe növekedésével számolunk. Az USA és Nyugat-Európa piacain várhatóan stabil marad a kereslet, míg a német piacon csekély növekedés várható.
A folyó évben – mindenek előtt a nyugat-európai és USA-beli vevői kiszállítások növekedése révén – piaci helyzetünk javulásával számolunk. Az összes márka rendelkezik új, nagy darabszámban értékesíthető modellekkel és a termék-offenzíva a második félévben is folytatódik. A kínai, valamint a dél-amerikai/dél-afrikai piacon a kiszállítások jelentős növekedését várjuk, így összességében a vevők számára kiszállított darabszám növekedéséből indulunk ki.
Az ebből adódó árbevételi forgalom- és nyereségnövekedés a ForMotionplus program keretében meghozott intézkedésekkel együtt azt eredményezi, hogy a 2006. év különleges hatások figyelembe vétele előtti működési eredménye az előző évinél jobb lesz. Ezen túlmenően azzal számolunk, hogy a gépkocsi üzletág netto cash-flowja 2006-ban pozitív lesz és a 2005. december 31-i állapottal összehasonlítva javul a nettó likviditás.
Volkswagen Rt. – Igazgató tanács
Ez a beszámoló a Volkswagen-konszern jövőbeli üzletmenetével kapcsolatos megállapításokat tartalmaz. Ezeknek a prognózisoknak az egyes országok és különösen az autóipar fejlődésével kapcsolatos feltételezések képezik az alapját, amelyek a jelenleg rendelkezésünkre álló információkon alapulnak, és amelyeket jelenleg reálisnak ítélünk meg. A becslések kockázati tényezőt tartalmaznak, és a tényleges fejlődés eltérhet a várttól. Abban az esetben, ha a legfontosabb értékesítési piacainkon, mint Nyugat-Európában (ezen belül különösen Németországban), az USA-ban, Brazíliában vagy Kínában a kereslet nem várt csökkenése vagy stagnálása következik be, ez befolyásolni fogja üzletmenetünket. Ugyanez érvényes akkor, ha jelentős változás következik be az USA-dollárhoz, az angol fonthoz, a japán jenhez, a brazil realhoz, a kínai yüanhoz és a cseh koronához viszonyított valutaárfolyamban.