A Passat limuzin műszaki alapjaira épülő kupé 30 mm-rel hosszabb (4796 mm) és 50 mm-rel alacsonyabb (1420 mm) a bázistípusnál, az 535 literes csomagtartó 30 literrel kisebb. Az új modell minden porcikája a prémiumszintű elvárásokat tükrözi, az elegáns és sportos hangulatot ötvöző utastérben négy személy foglalhat helyet. A Phaeton után ez a második VW, amely szellőztethető ülésekkel is rendelhető.
A motorpalettán a benzinesek közül turbós, 1,8 literes, 160 lóerős és 2,0 literes, 200 lovas egységek közül választhatunk, míg a csúcsot a 300 lóerős 3,6 literes V6-os jelenti. Dízelfronton 2,0 literes, common-rail rendszerű erőforrásokat kínálnak a CC-hez, teljesítményük 140 és 170 lóerő. Az összes változathoz alapáron kínált hatfokozatú manuális sebességváltón túl a négyajtós kupé felárért duplakuplungos DSG-vel is kapható lesz. Műszaki szempontból igen érdekes újdonságokat is tartogat a Passat CC. A Lane Assist névre keresztelt „sávsegéd” nemcsak jelez, de finoman ellenkormányoz is, ha irányjelzés nélkül váltanánk sávot. A második generációs Park Assist pedig már nemcsak az út jobb oldalán hosszában lévő parkolóhelyekre, hanem a hagyományos parkolókba is képes önállóan beállni.
A Passat CC értékesítése 2008 második negyedévében kezdődik kontinensünkön.