A felügyelőbizottság úgy döntött továbbá, hogy 2006.december 31-től megválik Dr. Bernd Pischetsriedertől.

Pischetsrieder továbbra is a konszernnél marad, és végzi feladatait a konszern érdekében.

prof. dr.Martin Winterkorn prof. dr.Martin Winterkorn

Winterkorn jelenlegi – az Audi AG igazgatótanácsa elnöki – funkciójának utódlásáról később dönt az Audi AG felügyelőbizottsága.

Pénteki ülésén a felügyelőbizottság megvitatta a konszern 2007-2009. évi pénzügyi és beruházási tervét is. A Volkswagen eszerint a gépjármű területen az elkövetkezendő 3 évben 24,7 milliárd eurót fog beruházni. A tárgyi eszközökbe történő befektetések mellett ez az összeg aktivált fejlesztésiköltség-folyósítást, továbbá pénzügyi eszközökbe történő befektetést is tartalmaz.

Dologi beruházásokra ebből az összegből 17,7 milliárd euró esik, 10,7 eurót csak Németországban ruháznak be. Miután az elmúlt években viszonylag alacsony beruházási kvótát értek el, ez az szám – az előzetes terv szerint – tartósan 6 % alatti versenyképes szinten fog mozogni.     
 
A konszern a tervidőszakban a gépjárműterület dologi beruházásainak jelentős részét – 11,8 milliárd eurót – a termékpaletta korszerűsítésére és bővítésére fordítja. Központi fontossággal bírnak az utódmodellek és az új származékok szinte minden járműkategóriában. A Volkswagen konszern ezzel folytatja a piacok további lefedésére irányuló modelloffenzíváját.
Ami a motorokat illeti, jobb teljesítményű, fogyasztású és károsanyag-kibocsátású új benzinmotor-generációk kerülnek bevezetésre, a dízelmotoroknál pedig átállnak a common-rail technológiára. A kettős tengelykapcsolós sebességváltóknál – ahol a konszern világviszonylatban vezető pozíciót tölt be – a növekvő kereslethez igazítják a kapacitást.

Jóváhagyták az indiai beruházási tervet   

A felügyelőbizottság hozzájárult ezen kívül az igazgatótanács Indiában megvalósítandó beruházási tervéhez. A Volkswagen gyártó üzemet létesít Maharashtra szövetségi állam Pune városában. Az új gyárban az eddigi tervek szerint kereken 2.500 embert foglalkoztatnak majd. 2009. második felében kiskategóriájú személyautó gyártása kezdődik meg itt.

India a világ leggyorsabban fejlődő autópiacai közé tartozik. Az importált járművekre kiszabott magas behozatali vámok miatt számottevő piaci jelenlét csak saját gyártással érhető el Indiában. A Volkswagen alaposan megvizsgált különböző indiai helyszíneket. Pune régió mellett szólnak a gazdasági keretfeltételek, a jó logisztikai adottságok és a már megfelelő fejlettségű beszállítói struktúra. Ezen kívül rendelkezésre áll a minőségi szabványoknak megfelelő gyártáshoz szükséges szakképzett személyzet is. 

A Volkswagen felügyelőbizottsága továbbra is támogatja a Scania és MAN egyesülést, és megerősíti október 15-i két döntését. Továbbra is kölcsönös megegyezésen alapuló megoldásra törekszik, szükség esetén azonban más alternatívák iránt is nyitott.

A Volkswagen abban az esetben ajánlja fel MAN számára Scania-részesedését, ha MAN a szavazati jogok legalább 56,01 %-át és a Scania-ba fektetett részvénytőke legalább 71,31 %-át megtartja.

Az ajánlat egyértelmű sikertelensége esetén Volkswagen fenntartja azonban a jogot minden alternatív megoldásra.