A CL 63 AMG képében az új luxuskupé csúcsváltozatát mutatja be a kiállítás közönségének a Mercedes-AMG. A kimondottan sportos járművet az AMG saját fejlesztésű 6,3 literes V8-as motorja mozgatja 386 kW/525 LE teljesítménnyel ill. 630 Nm maximális forgatónyomatékkal − és ebből adódóan páratlan dinamizmussal. Már pusztán a tömény csúcstechnika is nyilvánvalóvá teszi a kétajtós kupé exkluzivitását: az AMG-optikai csomag és az Active Body Control rendszerre épülő AMG-sportfutómű mellett a márka nagy teljesítményű fékrendszere is része az alapfelszereltségének. Szintén sajátja a preventív PRE-SAFE® biztonsági rendszer, amely újfajta PRE-SAFE® -fékkel és DISTRONIC PLUS-szal egészíthető ki az extrafelszerelések kínálatából. A CL 63 AMG-vel tetőpontjára ért a Mercedes-AMG 2006. évi modelloffenzívája, melynek keretében összesen tíz vadonatúj nagy teljesítményű sportkocsit mutatott be a vállalat. A nyolchengeres csúcsváltozat lelke a nagy fordulatra tervezett 6,3 literes V8-as AMG-szívómotor. 6208 cm3 hengerűrtartalomból állítja elő 386 kW/525 LE teljesítményét 6800 és 630 Nm maximális forgatónyomatékát 5200 percenkénti fordulaton. Kategóriájában jelenleg ez a világ legnagyobb teljesítményű és nyomatékú sorozatgyártású nyolchengeres szívómotorja. Segítségével 4,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, és 250 km/h végsebességet tud elérni (elektronikus korlátozással).
SLR McLaren 722 Edition: történelmi rajtszám a legendás szupersportkocsin
Hamisítatlan versenysport-technika jellemzi a Mercedes-Benz SLR McLaren szupersportkocsi 722 Edition változatát, amelyet a Formula-1-nek beszállító angol McLaren céggel szoros együttműködésben fejlesztett ki a Mercedes-Benz. A név utalás a múltra: az SLR 722 Edition az 1955. évi olaszországi Mille Miglia autóversenyen elért felejthetetlen győzelemnek állít emléket. A legendás brit autóversenyző, Stirling Moss és mitfárere, Dennis Jenkinson elsőként ért célba 722-es rajtszámot (7 óra 22 perckor rajtoltak el) viselő Mercedes-Benz 300 SLR autójával. Az új SLR McLaren 722 Edition egyszerre teljesíti a hatványozott sportossággal és hétköznapi használhatósággal szemben támasztott legmagasabb szintű elvárásokat. Kompresszoros feltöltésű 5,5 literes V8-as motorjának 478 kW/650 LE teljesítménye egészen kivételes menetteljesítményeket szavatol: lélegzetelállítóan rövid idő, 3,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, és páratlan dinamizmusát jelzi, hogy mindössze 10,2 másodperc alatt éri el a 200 km/h, valamint 28,0 másodperc alatt a 300 km/h sebességet. Nemcsak gyorsulásával, hanem 337 km/h végsebességével is felülmúlja a továbbra is kapható, sikeres SLR McLaren-t.
CL: a mesteri luxuskupé közönségpremierje
Évtizedek óta az elegancia és az exkluzivitás szinonimájaként tekint az autós világ a Mercedes-Benz nagy méretű kupéira, amelyek egyaránt mércét állítanak a forma és a felszereltség, a biztonság, az utazókényelem és a vezetési élmény terén. Az új CL is igazi mestermű. Legújabb műszaki megoldásaival egyértelműen a jövőt idézi, megjelenésével pedig a Mercedes-Benz új formai irányvonalát vetíti előre. Mivel a Mercedes-Benz legnagyobb teljesítményű motorjaiból tevődik össze a hajtómű-kínálata, országúton és autópályán egyaránt fölényes dinamizmussal halad az új luxuskupé. A CL 500 modellváltozat 285 kW/388 LE teljesítménnyel és 2800 percenkénti fordulaton leadott 530 Nm maximális forgatónyomatékkal büszkélkedhet. E kivételes erő birtokában 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. A CL 600-ban két turbótöltővel párosított korszerű V12-es motor teljesít szolgálatot. Teljesítménye 380 kW/517 LE, maximális forgatónyomatéka 830 Nm 1900 percenkénti fordulaton. A CL 600 4,6 másodperc alatt teljesíti a kötelező gyorsulási feladatot (0-100 km/h), és páratlanul jó menetteljesítményei ellenére is 0,4 literrel kevesebbet fogyaszt, mint elődje. Ez a modellváltozat számos olyan alapfelszereléssel készül, amelyekkel egyetlen más személyautó sem rendelkezik. Mindenek előtt ilyen az Active Body Control (ABC) rugózás és a preventív PRE-SAFE® biztonsági rendszer. Az új CL az első Mercedes-Benz-modell, amelyben új fejlesztésű PRE-SAFE®-fékkel párosul a számos díjjal kitüntetett, intelligens PRE-SAFE® biztonsági rendszer. Az újfajta fék a PLUS (BAS PLUS) fékasszisztenssel működik együtt, és látható ill. hallható jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha ráfutásos baleset veszélye fenyeget. Amikor fékez az illető, a BAS PLUS automatikusan felépíti a biztonságos lassításhoz szükséges féknyomást, ezzel hárítva el az ütközést. Amennyiben a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésekre, a PRE-SAFE®-fék akut balesetveszély esetén önálló fékezésbe kezd a maximális fékteljesítmény 40 százalékának megfelelő intenzitással, ezzel is egyértelmű jelezi a haladéktalan cselekvés szükségességét. Ha a vezető ennek hatására lenyomja a fékpedált, a BAS PLUS azonnal felépíti a maximális féknyomást, így – a mindenkori szituációtól függően – az utolsó pillanatban még elkerülhető az ütközés. Arra az esetre, ha már ez sem bizonyul elegendőnek, még mindig ott a PRE-SAFE®-fék, amely hatásosan csökkenti a becsapódás erejét és az autóban ülők sérülésének kockázatát. A CL 600 csúcsmodellben PASSION EXKLUSIV bőrkárpitozás, designo-ülések, kézzel válogatott nyárfából készült dekoráció és díszöltésekkel steppelt Alcantara-mennyezetkárpit teremt felettébb elegáns hangulatot. Ugyancsak az alapfelszereltség részei a masszázsfunkcióval rendelkező szellőztetett, alakváltoztató ülések, a merevlemezes COMAND APS navigálóberendezés, a DVD-tárral kiegészített „Logic7“ térhangzású hifi-rendszer, valamint az autó kulcs nélküli használatát biztosító KEYLESS-GO rendszer.
S-osztály 4MATIC: menetkényelem és -dinamika tökéletes harmóniája
Mostantól 4MATIC állandó összkerékhajtással szerelt változatban is lehet kérni a Mercedes-Benz S-osztályt. Az új fejlesztésű hajtáskoncepció olyan bolygórendszerű központi differenciálműre épül, amely folyamatosan azonos mértékben, 45 : 55 százalék arányban osztja el a hajtónyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Ebből adódóan minden útviszony közepette messzemenően biztonságos, kiszámítható viselkedés jellemzi a limuzint. A rendszer részét képező lamellakuplung nagyban javítja a kerekek útfogását, és hatékonyan stabilizálja a járművet farolásveszély esetén. A 4MATIC a többi elektronikus segédlettel, az ESP®-vel, a kipörgésgátlóval és a 4ETS-szel együttműködve a legszélsőségesebb körülmények között is dinamikus, kényelmes és biztonságos viselkedéssel ruházza fel az S-osztályt. Nagyon szép menetteljesítményekre képesíti az S 500 4MATIC modellváltozatot a hajtására alkalmazott korszerű 5,5 literes V8-as motor 285 kW/388 LE teljesítménye és 530 Nm maximális forgatónyomatéka. A szintén V8-as motort hasznosító S 450 4MATIC teljesítménye 250 kW/340 LE, maximális forgatónyomatéka 460 Nm. Az S 320 CDI 4MATIC képében most először olyan összkerékhajtású változata is van az S-osztálynak, amelyben különösen takarékos dízelmotor dolgozik. A 173 kW/235 LE teljesítményű és 540 Nm maximális forgatónyomatékú korszerű V6-os CDI erőforrás 7,8 másodperces gyorsuláshoz (0-100 km/h) és 245 km/h végsebességhez segíti hozzá a limuzint. 8,8 literes átlagfogyasztásának köszönhetően akár több mint 1000 kilométert is meg tud tenni egyetlen tankolással ez a modellváltozat.
13 600 kilométeres nyúzópróba: 33 darab E-osztály szeli át Európát és Ázsiát
A Párizsi Autószalonon egy különleges próbatétel részleteit is nyilvánosságra hozza a Mercedes-Benz : 2006. október 21-én indul a francia fővárosból az az autós túra, amelynek résztvevői közel 13 600 kilométert és nyolc országhatárt maguk mögött hagyva jutnak el Pekingbe. 28 nap alatt összesen 450 000 kilométert fog megtenni a 33 darab Mercedes-Benz E-osztály – ez annyi, mintha tizenegy és félszer megkerülnék a Földet. 330 vezető érkezik az eseményre 40 országból, éppúgy megtalálhatók lesznek közöttük a stuttgarti márka ügyfelei, mint érdeklődők, újságírók, taxisofőrök és hírességek. A konvoj 2006. november 17-én érkezik meg a célállomásra, a „tiltott város” falaihoz Peking központjában. Másnap veszi kezdetét a legrangosabb kínai autókiállítás, az „AutoChina 2006“, ahol az E-osztály új generációja is bemutatkozik majd a közönségnek.