Hasonlóan az első három hónap eredményeihez, a második negyedéves adatok is egyértelműen alátámasztják, hogy az új Goodyear-termékek széles skálája és a belső vállalati reform mára meghozták a gyümölcsüket.
Az eladások volumene történelmi rekordot döntött: májustól júliusig 5 milliárd dollárt tett ki. Ez 10 százalékos javulást jelent az egy esztendővel ezelőtti adatokhoz viszonyítva. (2004 hasonló időszakában 4,5 milliárd dollár volt az eladások volumene) Elemzők szerint az eladási adatok javulásának hátterében mindenekelőtt az árazási és termékpolitika javulása, valamint a valutaárfolyamok – a cég szempontjából – kedvező alakulása áll. Ezek hatása olyan erős volt, hogy a nyersanyagárak folyamatos és gyors emelkedése sem tudta lerontani a Goodyear üzleti eredményét.
A Goodyear abroncsokból a második három hónapban 56,4 millió darab kelt el, ez 1,4 millióval több, mint tavaly ilyenkor. A növekedést elsősorban az európai, a latin-amerikai és az ázsiai piacok generálták. Az abroncs szegmens üzemi eredménye 316 millió dollár volt, ez 24 százalékos növekedés az előző negyedévhez képest.
Kelet-Közép-Európában – hasonlóan az első negyedévhez – átlagon felüli növekedést produkált a Goodyear, az eladások volumene mintegy 14 százalékkal növekedett. Miközben a tavalyi második negyedévben a Goodyear forgalma 301 millió dollárt tett ki a régiónkban, idén ez a szám már 342 millió dollárt volt. A Kelet-Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló „eladási régióban” idén az első félévben 9,5 millió Goodyear abroncs talált gazdára.
A vállalat vezetői az év hátralévő részében a pozitív tendenciák folytatódását várják, hozzátéve, hogy a két rekordnegyedév után a második félévben némileg szerényebb mértékű lehet a növekedés. Tavaly 21,5 százalékkal nőtt a Goodyear bevétele és ezzel 26 helyet – a 330-ikra – lépett előre az amerikai Fortune magazin 500 legnagyobb vállalatot összesítő listáján. A Fortune listáját a vállalatok éves bevételei alapján rakják össze: jelenleg a legalább 12,5 milliárdos forgalom szükséges a felkerüléshez.