Nem drasztikusan, de azért ismét kimutathatóan csökkent a Magyarországon egy év alatt értékesített új személygépkocsik száma. Ugyanakkor az eladások oroszlánrészét kitevő kisautók iránti kereslet visszaesését többé-kevésbé kompenzálja az alsóközepesek szerény, de folyamatos erőre kapása, valamint az igazán drága terepjárók szegmensének jelentős javulása.
Mindazonáltal kevés márkaimportőr zárhatta elégedetten a tavalyi évet. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adataiból kiderül, hogy továbbra is tart a franciák vesszőfutása, a hazai vásárlóközönség inkább a német és a japán kocsikat favorizálja. Persze, ehhez hozzá kell tenni, hogy a legsikeresebb japánok a Magyar Suzuki esztergomi gyárából kerülnek ki, mégpedig az összes többi eladott távol-keleti autó mennyiségének többszörösét kitevő darabszámban – s 2007-ben nem ment rosszul a Suzukinak. Ha már a nemzeteknél tartunk, Dél-Koreát sem illik kihagyni a felsorolásból, a Chevrolet és a Kia kompaktjai megkerülhetetlen tényezőkké váltak országunkban. A Kia ezen felül erőteljes növekedésével is kitűnik a piac többi szereplője közül.
Amúgy aki figyelemmel kíséri az új autók magyarországi értékesítésének alakulását, bizonyára meglepődött a teljes forgalom 5,8%-os mínuszán. Tavaly júliusig még bőven 10%-os volt a csökkenés, az új autók kereskedelmét az év végi vásárlási hajrá és az akciós ajánlatözön végül fellendítette. Hogy ez a lendület folytatódik vagy megtörik, arról megoszlanak a vélemények. A szakemberek szerény többsége 2008-ra – hacsak nem jön közbe váratlan, nagy horderejű gazdasági esemény – visszafogott növekedést, de legalábbis stagnálást vár, a borúlátók egyelőre kisebbségbe kerültek.