„Az utód gyártáskezdetének alakulása tökéletes megelégedésünkre szolgál” – erősítette meg Siegfried Bülow, a Porsche Leipzig GmbH üzemvezetője. „A generációváltás mindvégig zökkenőmentesen zajlott.”
A 2005/2006-os pénzügyi év során a Porsche összesen 34 134 darabot készített a sportos terepjáróból. Bülow a modellváltás ellenére bizakodó abban a tekintetben, hogy a folyó gazdasági év során ismét sikerül elérni az előző esztendő darabszámát. „Az elmúlt hónapok modellciklusból adódó, intenzív darabszám-csökkenése után rendkívül bizakodóan tekintünk az új generáció elé. 2007 februárjáig ismét napi 180 darabra kívánjuk felfuttatni a Cayenne gyártását.”
Az első generációéhoz hasonlóan az új Cayenne karosszériája is a Volkswagen pozsonyi üzemében készül, a motorok túlnyomó része pedig a Porsche hazai, stuttgart-zuffenhauseni gyárából érkezik majd. A járművek összeszerelésére és a minőségellenőrzés műveleteire a lipcsei gyárban kerül sor. A mindeddig alkalmazott gyártási folyamat kiválóan bevált, és csupán néhány lépésében módosították: a vizsgálósor dolgozóinak munkáját például új fejlesztésű futómű-geometria ellenőrző berendezés könnyíti. A kerekek felületét ennek során fényprojektoros eljárással, három dimenzióban beszkennelik, s a jövőben e rendkívül igényes mérési eljárással még gyorsabban rendelkezésre álló eredmények segítségével végezhetik el a Cayenne futóművének beállítását.
A második generációs Cayenne modellek új, közvetlen benzinbefecskendezéses motorjaiknak köszönhetően magasabb teljesítményszinttel, egyben alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásukkal tűnnek ki. A gyakorlati használat során a korábbi változatokhoz képest akár 15 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető. A sportos terepjáró alapváltozatát a jövőben a 290 lóerős (213 kW) hathengeres hajtja, a Cayenne S 4,8 literesre növelt V8-as, atmoszférikus erőforrásának teljesítménye 385 lóerő (283 kW), a Cayenne Turbo két turbófeltöltővel szerelt nyolchengeres aggregátja pedig 500 lóerős (368 kW).