Első bevetésére a bahreini futamon került sor; sorozatgyártású utcai változata 2006. második negyedévétől lesz kapható.
A CLK 63 AMG safety car feladata, hogy balesetek után vagy kedvezőtlen időjárási körülmények között egészen addig a mezőny élén haladjon, amíg el nem hárul a veszély. Az autót irányító egykori DTM-pilóta, Bernd Mayländer a verseny rendezőinek külön utasítására hajt ki a pályára. Végig nagy sebességet kell tartania, különben túlmelegednek a versenyautók motorjai, és kihűlnek a gumijaik.
A gyors kupénak minden adottsága megvan ahhoz, hogy kiválóan ellássa feladatát, elvégre 354 kW-ot/481 LE-t (6800 fordulat/perc) és 630 Nm-t (5000 fordulat/perc) ad le új fejlesztésű V8-as AMG-szívómotorja. Az erőátvitelben kormányról is működtethető AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC automata váltó működik közre. A CLK 63 AMG Formula-1-es változataként olyan új kipufogórendszerrel készül, amelynek érces hangja mind a helyszínen, mind a TV-képernyők előtt megdobogtatja a nézők szívét.
A Mercedes-AMG motorsportban alkalmazott megoldások egész sorát vonultatta fel annak érdekében, hogy megbízhatóan működjön a világ különböző éghajlatú tájain az új felvezető autó: ilyen egyebek között a nagy teljesítményű vízhűtő, az orrkötény mögé beépített két oldalsó olajhűtő, valamint a nagyobb méretű kiegészítő váltóolajhűtő. A hátsó differenciálmű hűtőbordákkal és külön olajhűtővel van ellátva.
A motorsportra jellemző felszerelések másutt is megmutatkoznak a felvezető autón: remek irányíthatósággal és útfekvéssel ruházza fel például a 19 colos kovácsolt AMG könnyűfém felnikre és 235/35 (elöl) illetve 265/30 (hátul) méretű gumikra épülő állítható magasságú sportfutómű. Az utcai változatnál elöl 70, hátul 60 mm-rel szélesebb nyomtávval rendelkezik, amely kidomborított sárvédőin is jól látszik. A korábbinál nagyobb teljesítményű sportfékrendszer jól bírja a tartós igénybevételt, és mindenkor határozottan megállítja a száguldó autót. Elöl 390 mm átmérőjű vegyes anyagú féktárcsák és hatdugattyús féknyergek, hátul 330 mm-es acél tárcsák és négydugattyús nyergek teljesítenek szolgálatot. Valamennyi féktárcsa belső hűtésű és lyukazott kivitelű. A különösen nagy igénybevételnek kitett első fékek külön csatornákon keresztül kapják a hűtőlevegőt.
A safety car kiegészítő felszerelései, azaz kommunikációs berendezése, jelzőfényei, differenciálmű- és fékhűtése, valamint nagyobb kerekei és féktárcsái ellenére is jóval könnyebb, mint az utcai változat. A Mercedes-AMG fejlesztői egy a Formula-1-ben és a DTM-ben alkalmazott ultramodern anyag, szénszálas CFK alkalmazásával faragtak le sokat a tömegéből. CFK-ból készült az orr- és a farkötény, a motorháztető, az első sárvédők és az ajtók. Az 1600 kilós AMG felvezető autó így több mint 150 kilóval könnyebb, mint az utcai használatra szánt CLK 63 AMG, amelynek saját tömege 1755 kg.
A safety car-t a FIA Formula-1 matricái mellett a tetejére épített villogóberendezés különbözteti meg leginkább a CLK 63 AMG-től. Amikor a versenypályán tartózkodik, folyamatosan stroboszkópszerű fehér fénnyel villognak első és hátsó lámpái. Személyzete rádió-adóvevő, TV-monitor, valamint befelé és kifelé irányított TV-kamerák segítségével tartja a kapcsolatot a versenybírákkal. A pilótafülkében két darab négypontos biztonsági övvel szerelt kagylóülés, fekete/ezüst színű bőrkárpitozás, F1-es küszöbborítások, jó fogású AMG-sportkormány és minőségi szénszálas díszítőelemek teremtenek sportos környezetet, hangsúlyozva a felvezető autó különleges jellegét.
A Mercedes-AMG tíz éve szállít felvezető autókat a Formula-1-nek. Már 1984-ben is „rajthoz” állított egy V8-as motorral hajtott E-osztályos kupét orvosi ügyeleti autóként.