Béni Gyöngyi elmondta, hogy az osztrákok a világon másutt is dolgoznak hasonló áron. Az olcsóság indoka a hazai sztrádaépítésbe belépett új piaci szereplők miatt kialakult verseny is. Az EU kohéziós alapja támogatását elnyert – a 4-es főúttól az M3-ig tartó – projekt első alszakaszának tenderére is hat ajánlat érkezett, az árakban nagy volt a szórás. A jogorvoslati kérelem miatt a döntőbizottság nem függesztette fel a szerződéskötést, így már alá is írták a kontraktust. A testület határozata még nincs meg az ügyben, az napokon belül várható.
A szóvivő szerint a sztrádaépítési árakat nem lehet összehasonlítani, hiszen azok nagyban függnek a területi viszonyoktól és a műszaki tartalomtól is. Az utóbbira jó példa az M0-s keleti szektora következő szakaszának építése. Az NA Rt. e heti eredményhirdetésén a négy ajánlattevő közül – amelyből három volt érvényes – ezúttal is az előbbinél győztes, PVT-M0 konzorciumot hozta ki győztesnek. Az M0-s körgyűrű 31-es és 3-as számú főút közötti 10,9 kilométert nettó 19,6 milliárd forintért építhetik, ez pedig kilométerenként közel kétmilliárd forint.
A két M0-s szakasz eltérő kivitelezési árát Béni Gyöngyi azzal indokolta, hogy az utóbbiban öt csomópont, 13 műtárgy van, sok közműkiváltásra van szükség és környezetvédelmi létesítmények (egyebek között zajvédő) is épülnek.
Az erősen szóródó árakra példa az M0-s keleti szektorának két, már befejezéséhez közeledő szakasza is. Míg az M5-ös és az új 4-es főút közötti 12,7 kilométert (benne 21 műtárgyat) 33,8 milliárd forintért építi a Strabag Rt., addig a 4-es főút hasonló hosszúságú Vecsés–Üllő elkerülő szakaszáért a Swietelsky Kft. csak 12,5 milliárdot kért. Mindkét útnak kétszer két forgalmi, valamint leállósávja lesz, és december 20-a előtt helyezik forgalomba.