Lengyelországnak sikerült visszahódítania régióvezető pozícióját az év első felében 149,627 db-bal (25% növekedés 2006 első félévéhez képest). Románia nem sokkal marad el Lengyelország mögött a 146,292-es össz darabszámával (24,6% növekedés). Románia teljesítménye régióvezető volt május és június hónapok folyamán. Magyarország volt a harmadik legjobban teljesítő piac az első félévben 84,737 db-bal, bár ez 10.3%-kal alacsonyabb volt a tavalyi év első félévi eladásaihoz képest, és csak néhány száz darabbal sikerült megelőznie a cseh piacot (84,188 db), mely viszont 8%-ot erősödött tavalyhoz képest.
Lettország (52,9%-os növekedés), Litvánia (45,7% növekedés) és Észtország (+33.3%) mindannyian rekord növekedési rátát könyvelhetnek el. Magyarország kivételével a régió összes piacának sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. Ciprus 24.4%-os növekedése külön figyelemre méltó.
“Napjainkban Közép és Kelet Európa a teljes európai autópiac sztár játékosai” jegyzi meg Nasir Shah, A JATO globális Üzletfejlesztési Igazgatója. “Bár a teljes volumenek tekintetében ezek a piacok még elmaradnak Nyugat Európától, a régióban tapasztalható általános gazdasági erősödés és az ezzel szorosan összefüggő folyamatosan javuló vásárlóerő további növekedéseket fog eredményezni. Nincs kétségem afelől, hogy ezen piacok vásárlópotenciáljára sok autógyártó fog üzleti stratégiát építeni az elkövetkezendő években.”
Márkák teljesítménye
2007 első felében a Skoda teljesített legjobban, megelőzve a Daciat, az Opelt (+13,4% tavaly azonos időszakhoz képest), a Renault-t (+2,6% tavaly azonos időszakhoz képest), valamint a Volkswagent (+16,4% tavalyhoz képest).
Tekintve, hogy a teljes piac jelentős növekedést ért el az első félévben, ezt a növekedést a legtöbb volumen márka is azonos arányban követte eladásaiban. Említésre méltó a Toyota (+26.2%), a Peugeot (+ 21.2%), a Honda (+ 45.2%), a Chevrolet (+ 22.9%), a Kia (+ 82.6%), a Mercedes (+ 30.3%), a Mitsubishi (+ 40.2%) és a Volvo (+ 38.5%) növekedése.
A legközkedveltebb modellek
A Dacia Logan szerezte meg a legközkedveltebb autó modell címet 2007 első félévében Közép-kelet Európában, összesen 52,750 darabos eladást produkálva. Második helyen a Skoda Fabia áll 41,277 darabbal, harmadik a Skoda Octavia 33,483 darabbal, 7.7%-os növekedéssel. Őket követi az Opel Astra (16,442 db, 19.3%-os emelkedés) és a Ford Focus (14,909 db, +14.8%).
Új Modellek
Számos új modell került bevezetésre 2007 első felében. A Peugeot 207, a Kia Cee’d, a Skoda Roomster, a Toyota Auris, a Nissan Qashqai, a Fiat Bravo, a Ford S-Max, a Chevrolet Captiva, valamint a Citroën C4 Picasso/Grand C4 Picasso sikerei az eladási számokban is szépen tükröződtek.
A teljes megújulásuknak köszönhetik megnövekedett eladásaikat az Opel Corsa, a Honda CR-V, a Hyundai Santa Fe, valamint a Mitsubishi Outlander.
Szegmensenkénti trendek
A B-szegmens (kis autók) vitathatatlanul a régió legnagyobb volumenű szegmense 249,207 darabbal 2007 első felében, ezzel a teljes piac 38%-át kitéve. Azonban ez az egyetlen szegmens, mely nem tudott növekedni 2006 első félévéhez képest.
A szegmens vezérhajói a Dacia Logan, a Skoda Fabia, a Renault Clio, a Toyota Yaris (+29.4%) és a FIAT Punto (+13.5%). A szegmens ígéretes tagjai az új Opel Corsa (+50.1%), az új Peugeot 207 és a Renault Thalia (+41.5% a romániai növekedésnek köszönhetően).
A C1 szegmens (alsó közép 1) a második legjobban teljesítő szegmens volt a régióban 2007 első felében 133,069-es darabszámmal (+15.6%), ezzel a teljes piac 20.3%-át kihasítva. A szegmens vezérhajói az Opel Astra (+ 19.3%), a Ford Focus (+ 14.8%), a Renault Mégane (+ 8.7%), az Opel Astra Classic és a Volkswagen Golf (+ 23.6%). Szépen teljesítettek a szegmens új tagjai, mint a Kia Cee’d, a Toyota Auris, a Fiat Bravo és a Dodge Caliber is. A Honda Civic a tavalyi év azonos időszakához képest égbeszökő 70.2%-kal volt képes emelni értékesítéseit.
A D1 szegmens (felső közép 1) foglalja el a dobogó harmadik helyét a régióban 74,417 darabos eladásokkal 2007 első felében 5.3%-ot javítva tavaly azonos időszakához képest, és így a teljes piac 11.4%-t birtokolja. A szegmens vezető modelljei a Skoda Octavia (+ 7.7%), a Volkswagen Passat (+ 4.6%), a Toyota Avensis (+ 18.4%), a Peugeot 407 (+ 3.4%) és az Opel Vectra (+ 4.8%).