Nőttek a Mercedes Car Group-hoz tartozó márkák eladásai

2005-ben a magyar személygépkocsi piac egészének és egyes szegmenseinek csökkenése ellenére az előző évhez képest 6,9%-kal nőttek a Mercedes Car Group-hoz tartozó autómárkák (Mercedes-Benz személygépkocsik és smart) eladásai. A Mercedes-Benz új modelljei igen kedvező fogadtatásra találtak a magyar vásárlók körében. Csaknem 1%-ra nőtt az A-osztály és 8%-ra az M-osztály piaci részesedése. A B-osztály már bevezetésének évében 1%-os piaci részesedést ért el. A nagy darabszámban fogyó típusok, azaz a C- és az E-osztály értékesítése ellenben életciklusbeli sajátosságok miatt csökkent. A Mercedes-Benz személyautó üzletágában 1 129 darab jármű kelt el 2005-ben, ami 11,9 %-kal haladja meg az előző évi mennyiséget. Ez a szép eredmény az A-osztálynak (324 db / +60,4%), a márkát új piaci kategóriában képviselő B-osztálynak (76 db) és az M-osztálynak (101 db / +80,4%) köszönhető. A C-osztály (301 db / – 6,8%) és az E-osztály (275 db / – 26,1%) értékesítése nem érte el az előző évi szintet. S-osztályból ugyanannyi került értékesítésre 2005-ben, mint 2004-ben, szám szerint 42 darab.

A smart 2005. évi 125 darabos értékesítése (69 db fortwo, 44 db forfour, 12 db roadster) alatta maradt az előző évinek (-23,8 %).

Kevesebb Mercedes-Benz-haszonjárművet értékesítettek

A haszonjárművek iránti kereslet visszaesése és a haszonjármű-összpiac csökkenése erőteljesen rányomta bélyegét a Mercedes-Benz magyarországi értékesítésére. 2005-ben összesen 1 260 darab, azaz az előző évinél 15,6 %-kal kevesebb könnyű haszonjármű talált gazdára (300 db Vito, 104 db Viano, 10 db Vario, 3 db Vaneo és 843 db Sprinter).  A nehézkategóriájú haszonjárművek területén 2005-ben összesen 715 (-16,5%) Mercedes-Benz tehergépkocsit szállítottak ki ügyfelek részére. 2005-ben a tehergépkocsi piacot is visszaesés jellemezte. A Mercedes-Benz ennek ellenére a 2005. év folyamán a 6-16 tonnás tehergépkocsi kategóriában piaci részesedését 27,4%-ra tudta növelni. Ez egyrészt a szegmens flottaügyfeleinek, másrészt a 12-16 tonnás tehergépkocsik nemzetközi forgalomban vállalt egyre növekvő szerepének köszönhető. 2005-ben csak a 16 tonnán felüli alvázak szegmense növekedett. A Mercedes-Benz ebben a szegmensben rendkívül sikeres volt és piaci részesedését 20,1%-ra növelte. Különösen eredményesek voltak a Mercedes-Benz 8×6 billencsek. A Mercedes-Benz 2005-ben első gyártóként mutatta be az új BlueTec dízeltechnológiát, amely már ma teljesíti a 2009-től érvénybe lépő Euro 5 szigorú előírásait. Az első BlueTec technológiával kivitelezett Actros tehergépkocsi 2005 szeptemberében került átadásra. Azóta körülbelül 20 BlueTec dízeltechnológiával szerelt Mercedes-Benz Actrost adtak át ügyfeleknek.

2005 júliusában újraindult a Chrysler és a Jeep értékesítése, 2006-ban pedig kezdetét veszi a Dodge forgalmazása

Magyarországon 2005. július 1-jei megalakulásával egyúttal a Chrysler és a Jeep importját és forgalmazását is átvette a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. 2005. második félévében összesen 68 darab gépkocsit (37 db Chrysler, 31 db Jeep) adott el a két márka autóiból a cég budapesti értékesítő- és szervizpartnere. A tervek szerint 2006-ban tovább fog bővülni a Chrysler, a Jeep és a Dodge magyarországi értékesítő- és szervizhálózata.

Új modellek 2006-ban

2006-ban a DaimlerChrysler valamennyi márkája számos új modellt mutat be Magyarországon. Februárban a Mercedes-Benz R-osztály „Grand Sports Tourer“ járművével egy új piaci szegmensben jelentkezik. Az R-osztály változatos járműkoncepciókat egyesít magában: SUV, egyterű, limuzin és kombi egyszerre. Júniusban kerül bemutatásra a modellfrissítésen átesett E-osztály. A megújult E-osztály, a már az S-osztályban és az M-osztályban megismert PRE-SAFE® rendszerhez hasonló műszaki innovációk mellett új és vonzó designelemeket sorakoztat fel. Szeptemberben végre elérkezik a lehetőség, hogy az ügyfelek közelebbről is megismerjék az új GL-osztályt. A Mercedes-Benz a GL-osztállyal a top luxus SUV (Sports Utility Vehicles) kategória új csúcsmodelljét mutatja be. A hétüléses prémium terepjáró kiváló menetdinamikája mind országúton, mind félreeső földutakon meggyőző.  2006 őszén az új S-osztály is megjelenik a 4MATIC összkerékhajtással. Ez először a benzinmotorral szerelt kivitelekhez, 2006 decemberétől pedig a dízelmodellekhez is kapható lesz. A Mercedes-Benz 4MATIC modellkínálata ezzel ismét teljessé válik. 2006 nyarán mutatkozik be a magyarországi ügyfeleknek az új Mercedes-Benz Sprinter. A Sprinter évek óta a magyar piacon legnagyobb darabszámban értékesített Mercedes-Benz jármű, amelynek különleges ismertetőjegye – a felhasználás célját tekintve – a teljes rugalmasság. Az új Sprinter 4 felépítmény-hosszúsággal, háromféle tetőmagasságban, új V6 dízel- és benzinmotorokkal, 258 LE-t is elérő teljesítménnyel és dobozos kivitelben 7-17 m³ rakterével jelentős újdonságokat sorakoztat fel.

2006 márciusában mutatkozik be Magyarországon a Jeep Commander, amely a Jeep márka csúcsmodelljeként az első, három üléssorral ellátott Jeep jármű. A motorkínálat része a 3.0 CRD, de a 5.7 Hemi motor is. Májusban érkezik a Grand Cherokee SRT8. A jármű jellemzője a Street Racing Technology, a modell nagyteljesítményű V8 6.1 Hemi motorral szerelt. Októberben érkezik a Jeep Compass. A már ismert Chrysler 300 C modell 300C SRT8 változata áprilisban mutatkozik be, Sedan és Touring kivitelben.

Új márka a magyar piacon: a Dodge

Mint arról már többször szó esett, a DaimlerChrysler 2006 májusában bevezeti Magyarországon a Dodge márkát. A Dodge magyarországi piacon elsőként megjelenő modellje a Dodge Caliber. A Dodge Caliber Magyarországon 1.8 literes benzinmotorral és 2.0 literes dízelmotorral kapható majd.

Kilátások 

2006-ban a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. összesen 3 500 jármű értékesítését tervezi. A Mercedes-Benz személygépkocsi üzletágban az eladás a tervnek megfelelően 1 245 járműre emelkedik. Ennek sikeréhez az új modellek – R-osztály és GL-osztály – , a C-, E-, és S-osztály 4MATIC modelljei, valamint az eddigi sikermodellek, az A-, B-, és M-osztály egyaránt hozzájárulnak. A smart üzletágban az előző év forgalmi szintjének elérése a cél. (145 jármű). A Chrysler, Jeep és Dodge területen a forgalmi cél összesen 372 jármű, amelyből 137 Chrysler, 201 Jeep és 34 Dodge.

A Mercedes-Benz Sprinter nyári modellváltása miatt a transzporter üzletág 2006. évi értékesítési darabszáma 1180 járművel, valamivel a 2005. szint alatt került meghatározásra. A tehergépkocsi üzletágban a teljes piacot tekintve az előzőhöz hasonló évet várunk. A tehergépkocsi darabszám tervezése a nehezen megbecsülhető flottaüzletek miatt 556 darabszámmal inkább visszafogottnak tekinthető. 2006-ban a Mercedes-Benz Atego és a Mercedes-Benz Axor is kapható lesz BlueTec dízeltechnológiával, amely mind az Euro4, mind az Euro5 szigorú előírásait teljesíti.