E modellváltozatok esetében a tervezők további különleges részletmegoldásokat is alkalmaztak a takarékos autózás szolgálatában. Mind a négy modell közös új felszerelése a sebességváltás-jelző. Ez a pillanatnyi menethelyzetnek a motor fordulatszáma és terhelése alapján elvégzett kiértékelését követően, a műszeregység közepén, azaz közvetlenül a vezető látóterében jelzi, amikor már a következő sebességfokozat optimálisan kapcsolható. Az üzemanyag-fogyasztás tekintetében ugyanis különösen fontos, hogy a vezető mindenkor teljes mértékben kihasználja a jármű kínálta lehetőségeket. Az új sebességváltás-jelző értékes kiegészítő információval szolgál a fogyasztásorientált vezetési stílushoz.
Az A3-nak a 3.-5. sebességi fokozatában hosszabbak az áttételei, az A4 modellek pedig szériában különösen hosszú 6. fokozattal kiegészített manuális sebességváltóval készülnek. A különböző tömegcsökkentési megoldásokkal – például az A4 alumínium motorháztetejével –, a 16 colos, 205/55 méretű, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal, valamint bizonyos aerodinamikai kiegészítő elemekkel – mint például az A4 limuzin „S line” hátsó légterelője – mindegyik új modellváltozat magasfokú mindennapi használhatóságot biztosít a vásárlóknak, mégpedig különösen gazdaságos üzem mellett. A motorszabályzó elektronika működését szintén a kifejezetten alacsony üzemanyag-fogyasztás jegyében hangolták át. A TDI és a TFSI motorok magas forgatónyomaték-szintjének köszönhetően a kiemelkedő vezethetőség, a rugalmasság és a kényelem egyaránt szerves része a speciális Audi A3 és A4 modellek „repertoárjának”.
Az új Audi A4 2.0 TFSI a 125 kW (170 LE) teljesítményű, sokszorosan díjnyertes 2,0 literes TFSI motorral a legközvetlenebb módon mutatja meg két arcát. Egyfelől 230 kilométer/óra csúcssebességével és a 0-ról 100 kilométer/óra tempóig tartó 8,3 másodperces gyorsulásával valóban kiváló menetteljesítményeket kínál. Másfelől azonban a benzines A4 modellek palettájának legalacsonyabb átlagos üzemanyag-fogyasztási értékeit nyújtja: 100 kilométerenként mindössze 7,1 liter (az A4 Avant esetében 7,2 liter), ami egyetlen tank üzemanyaggal akár 1.000 kilométer autózást is lehetővé tesz.
A 77 kW (105 LE) teljesítményű erőforrással és dízel részecskeszűrővel szerelt A3 és A3 Sportback 1.9 TDI átlagfogyasztási értéke szintén mély benyomást keltő: 4,5 liter 100 kilométerenként, mégpedig 120 gramm/kilométert el nem érő szén-dioxid kibocsátás mellett. Ezek az értékek nem csupán kétségkívül a szegmens legjobbjai közé sorolják, de a vezetőnek akár 1.200 kilométeren át sem szükséges üzemanyagtöltő állomást keresnie.
Az új, különösen takarékos modellek várhatóan 2007 nyarától rendelhetők Magyarországon.