“Összességében elmondható, hogy az elmúlt egy-két hónapban tapasztalható piac erősödés segít kompenzálni az év eleji hónapok gyengébb teljesítményét.” Nyilatkozta Nasir Shah, a JATO Globális Üzletfeljesztési Igazgatója. “Végeredményben a teljes Európai piac gyakorlatilag stagnál a tavalyi év adataival összevetve.”
Márkák teljesítménye
Októberben ismét a Volkswagen diadalmaskodott, mint Európa legkelendőbb autómárkája (+1.1%), megelőzve a Renault-t, az Opel/Vauxhall-t (+ 3.1% Októberben, +1.1% az első 10 hónapban), a Ford-ot (+ 4.8% Októberben, és +1.4% az első 10 hónapban) és a Peugeot-t (+ 0.3% Október). 2007 első 10 hónapját tekintve az első 5 márka rangsora a következő: Volkswagen, Opel/Vauxhall, Ford, Renault és Peugeot.
Elismerendő a FIAT októberi, valamint 2007 eddigi időszakában produkált növekedése (9.4%, valamint 7.6%), melyeket egyértelműen a közelmúltban bemutatott új modelljeinek (Bravo, Linea, 500) köszönhet a gyártó. A Citroen eladásai 7.6%-kal növekedtek októberben 2006 októberéhez képest, 2.5%-kal pedig az első 10 hónapban, köszönhető ez nagyban a C4 Picassonak, valamint a Grand C4 Picasso-nak és a C-Crossernek. A Toyota új autó regisztrációk 2.7%-kal növekedtek az év első 10 hónapjában 2006 azonos időszakához képest, többnyire az erős Auris eladásoknak-, valamint a Prius iránti megnövekedett keresletnek köszönhetően.
A piac szignifikáns sajátosságaként említendő a német premium márkáknál tapasztalható folyamatos növekedés, a hazai piacon tapasztalható nehézségek ellenére. A BMW piaci részesedése 22.5%-os jelentős növekedést produkált októberben a térségben, és szinte kivétel nélkül az összes országban sikerült növelnie eladási darabszámait.
“Számos BMW model kiválóan teljesített,” nyilatkozta Shah. “Az 1-es széria, a 3-as széria, az 5-ös és az X5-ös értékesítések szépen erősödtek, és hozzájárultak az első 10 hóbapban produkált 3.7%-os össz-volumen növekedéshez. A nemrégiben bemutatott 1-es coupe, valamint a teljes model palettát érintő hatékonyabb motorok még kecsegtetőbbé tették a márkát a vásárlók körében.”
A Mercedes-Benz 7.1%-os növekedést produkált októberben az új C-Klasse bevezetését követően, így az év első 10 hónapjában 1.5%-kal sikerült megjavítania tavalyi számait. Az Audi 7.8%-os volumen növekedést ért el októberben, 4.1%-ot pedig 2007 eddigi időszakában.
A volumen növekedéseket tekintve az év első 10 hónapjában, a legdinamikusabb márkák a Fiat (+57,700 darabbal), a Honda (+ 32,500 db, elsősorban a CR-V-nek és a Civic-nek köszönhetően), a Dacia (+ 25,000 db) és a MINI (több mint +23,500-bal).
Százalékos növekedésben kifejezve a vezető márkák a Dodge (+136%) elsősorban a Caliber, az Avenger és a Nitro nagyban bővített kínálatának köszönhetően, a Dacia (+71.9%) és a Daihatsu, + 34.2%-os növekedéssel, ami az új Materia bevezetésének-, valamint a megújult Sirion töretlen sikerének volt betudható.
Legkelendőbb Modellek
2007 októbere lekelendőbb új autó modellje a Volkswagen Golf volt 40,370 db-os össz-eladással (+ 20.9%), megelőzve ezzel a Peugeot 207-et (39,230 db, +25.1%), az Opel/Vauxhall Corsa-t (31,192db, +37.5%), a Renault Clio-t (31,016 db), az Opel/Vauxhall Astra-t (29,937 db), a Ford Focus-t (29,235 db), a Fiat Punto-t (28,766 db), a Ford Fiesta-t (25,032 db), a Volkswagen Passat-ot (24,987 db) és a Volkswagen Polo-t (24,925 db, + 1.5%).
Az év első 10 hónapjának eladásait vizsgálva a listavezető a Peugeot 207, a Volkswagen Golf (+2.7%), a Ford Focus, az Opel/Vauxhall Astra, az Opel/Vauxhall Corsa (+ 49.3%), a Fiat Punto, a Renault Clio, a Ford Fiesta (+ 0.8%), a Volkswagen Passat és a BMW 3-as széria (+ 4.8%).
Piaci trendek
Októberben szinte minden piacon növekedésnek lehettünk tanúi, mindössze Finnország, Németország és Írország regisztrált alacsonyabb számokat, mint 2006 októberében. Az év első 10 hónapját tekintve már kevesebb okuk van az örömre az osztrákoknak, a belgáknak, a finneknek, a németeknek, a magyaroknak, az izlandiaknak, a luxemburgiaknak, valamint a spanyoloknak is a helyi piacokon tapasztalható ágazati lassulás miatt.