Az autóépítés és az egyéb karosszériamunkák hagyománya Kvasinyban egészen 1928-ig nyúlik vissza, például a hazánkban is oly népszerű, 1990-ig gyártott Skoda 130 Rapid típus is innen gördült utcára. 1991-ben a Volkswagen tulajdonába került a gyár, ahol a kezdeti időszakban főleg haszongépjárműveket, Skoda Pick-Upokat és VW Caddyket szereltek össze. 1999 és 2001 között 187,8 millió euróért építették fel a ma is látható modern gyárat.
A Roomster érkezése miatt azonban bővíteni kellett az eddigi gép- és épületállományt, így további 119,7 millió eurót invesztáltak a gyártósorokba. Eddig többségében a cseh piacra termeltek itt, zömében Superb típusokat, de a Roomster bevezetését követően a nagyszámú megrendelés miatt már jelentős mennyiségben exportálnak is Kvasnyból. Szeptemberben 52 000 Skoda talált gazdára, 2006 első kilenc hónapjában pedig több mint 410 ezret értékesítettek. A cseh mellett a fő piac Nyugat-Európa, ahol a tavalyihoz képest idén eddig 8,4%-kal több Skoda kelt el, ez 229 051 darabot jelent. Európa középső és keleti felében sem csekély az eladási növekedés üteme, 12,5%-ot tesz ki az előző évhez képest, de megdöbbentő adatokra bukkanhatunk Ázsia (+28,1%), India (+39,8%), Egyiptom (+67,8%), vagy éppen Izrael (+28,1%) 2006-os értékesítési statisztikáit böngészve.
Robotolás
Az alacsony munkabérek miatt jóval több ember dolgozik az üzemben, mint általában, ezzel jelentős, eredetileg gépesítésre szánt összeget takarítanak meg. Csak az összeszerelés fontosabb fázisaiban használnak drága gépsorokat, a többi munkafolyamatot speciális futószalagokon végzik a dolgozók. Az eddigi kétműszakos munkarendet egyes egységekben háromra bővítették, így akár napi 350 darab Roomster is elhagyhatja Kvasiny területét. Számos beszállító cég telepedett le a közelben, 3 kilométerre fekszik a lökhárítókat és a műszerfalat készítő gyár, de az ülések egyes részei is Kvasiny vonzáskörzetéből érkeznek. Hazánkban az 1,2-es, benzines Roomster alapmodellje már valamivel hárommillió forint alatt megvásárolható.