Az autó a Leon jövőbeli generációját testesíti meg a jelenlegi modell sportosságára építve. E mellett a 2000-ben bemutatott Salsa tanulmányautó néhány vonása is megtalálható az új Leonban.
A Salsa egy új, megvalósítható és realista víziót vetített előre, olyan imázzsal, mely a spanyol márka jövőbeni modelljeit jellemzi. Ennek bizonyítéka az Altea és Toledo modellek megjelenése volt: mindkét autó vonalvezetésében a Salsa tükröződik vissza az új orr-résszel és a dinamikus vonallal.
A Leon prototípus ugyanezt a koncepciót tükrözi extrém sportossággal ötvözve, visszaadva a Salsa lényegét. Az „új SEAT” legsportosabb tagja Az Altea és Toledo modellek után a Leon az új SEAT termékpaletta harmadik tagja. Az egyedi és modern kupészerű vonalvezetés sportos karaktert kölcsönöz az új Leonnak egy szedán kényelmével és térkínálatával kombinálva.
Az autó hossza 4,343 mm és ezzel a mérettel kényelmes városi közlekedést kínál, a széles nyomtáv és tengelytáv biztonságos utazást tesz lehetővé országúton nagyobb sebesség mellett is. Annak ellenére, hogy a Leon prototípusa 4 ajtós, vonalvezetése megnyerő kupé formát közvetít, a hátsó ablakok formájának valamint a hátsó ajtókban elrejtett kilincsnek köszönhetően.
A SEAT design csapata a belső kialakítására is nagy energiát fordított legjobb minőségű anyagok és egyedülálló technológia alkalmazásával. Ennek eredményeképp 4 utas számára meggyőző az autó helykínálata, különösen ha figyelembe vesszük a Leon alacsonyabb fekvését. A belsőre emocionális és sportos hangulat jellemző, melyben visszatükröződik a külső dizájn is.
A Leon prototípus 200 lóerős direkt befecskendezésű turbó FSI motorral és hatsebességes DSG váltóval szerelt. Teljesítménye szintén meggyőző: maximális sebessége eléri a 236 km/h-t és 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/ h sebességre. Az autóban emellett számos egyedülálló technológiai megoldás található, mint az adaptív kétfunkciós Xenon fényszórók, négy videó kamera, két monitor és DVD lejátszó. A négy kamera az autó különböző szögeit és közvetlen környezetüket mutatja, ebből három az autó külsejére szerelt. A közvetített képek két különálló monitoron követhetők. Az utasoldali ülés alá szerelt DVD lejátszó különösen a család legfiatalabb tagjai által kedvelt, hiszen maximális szórakozást biztosít az utazás alatt.
A Leon prototípusa átfogó koncepcióval, meggyőző vonalvezetéssel és technológiával a jövő kompakt autójának előfutára, mely visszatükrözi a márka egyik legfontosabb értékét, a sportosságot.
Egyéb SEAT újdonságok Genfben
A SEAT standján természetesen megtalálhatók az Altea és az új Toledo modellek is. E mellett a márka legerősebb és legsportosabb tagjai is szerepelnek megkoronázva a leggyorsabb SEAT modellel, a 225 lóerős Leon Cupra R-el. Az Ibiza Cupra 180 lőerős benzines és 160 lóerős dízel változata is megtekinthető a spanyol standon a Leon FR és Ibiza FR modellek mellett.
145 millió eurós nyereséggel zárta 2004-et a SEAT
A SEAT 2004-ben 7,8%-kal növelte adózott eredményét 145 millió euróra. Az eredmény jelentős, tekintettel a magas beruházásokra, valamint az egyre növekvő piaci versenyre. A növekedés részben a magasabb értékesítésre, valamint a magasabb felszereltségű modellek iránti keresletre vezethető vissza. Dr. Andreas Schleef, a SEAT elnök-vezérigazgatója az éves sajtókonferencián elmondta, hogy egyre nagyobb értékű autók kerülnek az ügyfelekhez, erősebb motorokkal és magasabb felszereltséggel. Dr. Schleef hozzáfűzte, hogy a SEAT ezen keresztül is eleget tesz az ügyfelek által támasztott egyre magasabb igényeknek. Mindez hatékonyabb logisztikával és értékesítési rendszerrel kombinálva vezetett a pozitív eredményhez. A SEAT forgalma 6,1%-kal 5,862 millió euróra nőtt. A spanyol márka folytatta befektetési stratégiáját, két új modellje – a SEAT Altea és Toledo- fejlesztésébe 767 millió eurót fektetett. 2004-ben csaknem ugyannyi gépkocsit gyártott a SEAT, mint 2003-ban, összesen 458.460 darabot, ami magában foglalja a Martorellben, valamint a Volkswagen csoport többi gyárában készült gépkocsikat is. A SEAT 2004-es eredménye azért is figyelemre méltó, mert a VW Caddy és SEAT Inca modellek gyártását 2003 közepén, az Arosa, illetve a régi SEAT Toledo gyártását pedig 2004-ben leállították. Ezzel egyidőben megkezdődött a SEAT Altea és Toledo modellek gyártása, amihez a gyártási folyamatok átállására is szükség volt. Az ügyfelekhez összesen 442.088 SEAT modell került, ami 3,9%-os csökkenést jelent 2003-hoz képest. Ez az eredmény részben a nehéz gazdasági körülményeknek, valamint az autóiparban egyre növekvő versenyhelyzetnek tudható be. Emellett a megszűnő modellek és a lépésenként bevezetett új modellek is hatással voltak a 2004-es eredményre. Dr. Schleef kiemelte, hogy hosszú távon a SEAT nem csupán értékesítési és gyártási rekordokat, hanem magasabb bevétel elérését tűzte ki célul a növekvő ügyfél elégedettség, a magasabb piaci jelenlét és a vonzó termékpaletta mellett.