A zsűri egyhangúan döntött, ez az új Scirocco hangja – erőteljes, dinamikus, határozott és titokzatos. Dennis Ritter-Eichenlaub minden tekintetben az új Scirocco szellemiségét testesíti meg. Ezt pedig Leslie Mandoki sztár-producer és zsűritag szerint a stúdióban és a színpadon egyaránt igazolta. „Szinte tapintható az új Scirocco iránti lelkesedés. Mindez hatásosan bizonyítja, hogy a Song Contest révén sikeresen léptünk a kommunikáció új útjaira“ -kommentálta örömmel Stephan Grühsem, a Volkswagen Csoport kommunikációs igazgatója, egyben a zsűri tagja. Ezt erősítették meg a dolgozók ezrei is, akik táncra perdültek, amint a Song Contest győztese, Dennis Ritter-Eichenlaub a színpadon az „I wanna be free“ slágert adta elő. Jochen Sengpiehl, a Volkswagen márka marketingigazgatója, bizonyos benne, hogy e szikra a vásárlók szívét is lángra gyújtja majd: „Dennis Ritter-Eichenlaub tökéletesen illik a Scirocco-hoz és az új reklámspotba.“
Ritter-Eichenlaub, a 34 esztendős szerelő a wolfsburgi üzem műszaki fejlesztésén dolgozik. Mivel jó ötletnek tartotta, amikor a „Karaoke Bus” a Scirocco Song Contest kapcsán a gyárudvarra gördült, hirtelen elhatározással nevezett a versenyre. A VW-dolgozó szabadidejében is zenerajongó, s hobbizenészként és zenekari tagként, illetve DJ-ként pontosan tudja, mi hozza lázba közönségét. A zsűri döntése lenyűgözte Dennis Ritter-Eichenlaubot: „Óriási lehetőség ez, amelyért már most köszönetet szeretnék mondani. Mindent megteszek, hogy hangom a legmegfelelőbb lehessen a Scirocco számára.“
„A zsűri rendkívül nehéz helyzetben volt“ – hangsúlyozta Mandoki a zsűritagok nevében. Egy előadóművész számára számos tényező összhangja szükséges, köztük a hangja, tehetsége, előadói képessége, színpadi megjelenése és élő fellépésbeli tapasztalatai – hangsúlyozta a zenei producer. „Csak hosszas körök után tudtunk végül dönteni, Dennis mellett. A stúdiófelvételek során éppen benne láttunk lehetőséget arra ’az utolsó lökésre’, amely valóban illik az új Scirocco érzelmi töltetéhez” – fejtette ki Mandoki.
„Fantasztikus, mennyi tehetség rejtőzik a Volkswagen dolgozóiban“ – állapította meg álmélkodva Felix Magath, a VfL Wolfsburg labdarúgócsapatának edzője. Mina, énekes és ugyancsak zsűritag, azt fogalmazta meg, ami számára az új sztárok esetében még fontosnak számított: „A versenyzőnek szemmel láthatóan élveznie kell, amit csinál, kifejezőerővel kell rendelkeznie, s a színpadon semmi sem vonhatja el a figyelmét.“ Sengpiehl elismeréssel nyilatkozott: „A döntősök minden tehetsége és legtöbb esetben némi tapasztalata mellett is, e verseny jó adag bátorságot is kívánt“. Grühsem így egészítette ki: „A Song Contest során minden Volkswagen dolgozó különleges módon bizonyíthatott. Mindenkinek köszönetet mondunk a részvételért.“
Az internetes szavazás Hana Slavickova és Giacomo Miliziano fej-fej melletti küzdelmét hozta. Miliziano végül a kezdetektől az élen álló és a szavazatok 18 százalékát megszerző kolléganőjét egy százalékpontra közelítette meg. Hana minden erejét beleadta a dalba: „Úgy gondolom, egy dinamikus autóhoz dinamikus hang és személyiség illik – akárcsak én“ – mondta, miközben méltatta a Song Contesthez hasonló eredeti ötleteket. Miliziano számára e fellépés a hobbi és a szakma tökéletes kombinációjának számított: „A Volkswagen rengeteget segített a múltban, szakmai pályafutásom során, s most lehetőségem nyílt valamit visszaadni ebből.“ Giacomo a versenydal igen megkapó interpretációjával tette mindezt.
Vágyakozóan és szívhez szólóan csengett Cesare Piseddu hangja, akit a 25 elődöntős közül végül a harmadikként választottak ki. A hobbizenész szerint a Scirocco-dal kiválóan illik a hangjához. Sven Arnold számára igen megtisztelőnek számított az alkalom, hogy esetleg a Volkswagent és a Scirocco-t képviselheti. A zsűri általi döntős nevezése óriási lehetőség volt a Genesis-rajongó számára, hogy Mandoki stúdiójában Phil Collins nyomdokaiban járjon.
A Scirocco Song Contest
A Volkswagen wolfsburgi, braunschweigi, emdeni, hannoveri, kasseli és salzgitteri gyárának összesen több mint 150, a legkülönfélébb munkaterületekről érkező dolgozója részéről csendült fel egyéni stílusban a Scirocco Song a válogatók során. A győztes adhatja elő a Scirocco TV-reklámspotjának betétdalát Az összesen 146 jelentkezőből a zsűri választotta ki a 25 legjobbat, majd közülük május 5. és 24. között a www.scirocco-contest.de honlap látogatói szavazhattak három közönség-kedvencet a döntőbe. A zsűri tovább két tehetséget juttathatott be. Az „I wanna be free“ Scirocco-dal Leslie Mandoki, Németország egyik legsikeresebb zenei producere szerzeménye. Annak érdekében, hogy a válogatáson a lehető legtöbben vehessenek részt, a Volkswagen az úgynevezett „Karaoke-Bus” formájában az egyes gyárakat érintő mobil stúdiót küldött körbe.
Újra itt: az új Scirocco
A dalversennyel a Volkswagen a kereskedőkhöz nyár végén érkező, új Scirocco piaci bevezetéséig terjedő időszakot kívánja áthidalni.
A Scirocco mindannak megtestesítője, ami egy modellt igazi kupévá avat: annak izgalmas ötlete, hogy az év minden szakában jól használható, mégis elérhető árú sportkocsit kínáljon. A Scirocco az igényes technikákat alacsony üzemeltetési költségekkel, a dinamikus menettulajdonságokat magas fokú kényelemmel, a meglepően tágas utasteret pedig kompromisszumot nem tűrően sportos formavilággal ötvözi.