A vállalat irányításával pénteken megbízott PricewaterhouseCoopers szerint azonban a cég havi vesztesége megközelíti a kölcsön négyszeresét – tudósít a Bloomberg. A PwC szakértői szerint a kormányzati pénz egy-másfél hétig fedezheti a hatezer fős társaság működési költségeit. A gondot az okozza, hogy a legnagyobb kínai autógyár, a SAIC a múlt héten megszakította az akvizíciós tárgyalásokat a Roverrel.
Az ázsiai cég – amely tavaly 67 millió fontot fizetett a Rover 25-ös és 75-ös modellek gyártásához kapcsolódó jogokért – londoni szóvivőjén keresztül tegnap is tudatta: már nem áll szándékukban megvenni a céget, noha a brit kormány jelezte: hajlandó további kölcsönt nyújtani a Rovernek.
Három hónapra elegendő, s a Rover teljes modellpalettáját lefedő újautó-készletünk van – jelentette ki Müllner Zsolt, a kizárólagos importőr, a Wallis Auto Holding vezérigazgatója, hozzáfűzve: az alkatrészellátással sem lesz gond, mert arra az MG Rover csoport már korábban egy önálló céget hozott létre. Müllner Zsolt a hazai szürkeimportnak tulajdonította az értékesítés visszaesését: szerinte egy hazai vállalkozás több száz Rovert hozott be tavaly.