A VPOP tapasztalatai szerint egyre több ilyen jármű látható a magyar utakon, bár a pontos számot nem lehet tudni. A vám- és pénzügyőrség az ellenőrzések során felvett adatok alapján fordul a szlovák hatósághoz.
Mint azt korábban is megírtuk, több okból is megéri szlovák autóval közlekedni Magyarországon. A szomszédos országban még mindig valamelyest alacsonyabb, 19 százalékos az általános forgalmi adó, amit céges haszongépjármű esetén vissza is lehet igényelni. A kombi autók, illetve a terepjárók egy apró trükkkel könnyedén haszongépjárművé varázsolhatóak: az utasteret egyszerűen egy ráccsal le kell választani a csomagtértől.
A szlovák rendszámú autó legvonzóbb tulajdonsága, hogy nem kell utána regisztrációs adót, illetve a Magyarországon alkalmazott teljesítmény alapú adót sem leróni. Ráadásul a szomszédos országban a biztosítási díjak is kedvezőbbek.
A magánszemélyeknek mindössze tartózkodási engedélyre és egy ideiglenes lakcímre van mindehhez szükségük.
A cégeknél a legkevésbé kifogásolható megoldás, ha alapítanak egy szlovák társaságot, amely megvásárolja az autót. Azután az eredeti magyar cég tartósan bérbeveszi a gépkocsit a szlováktól. Vadász Iván, a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének alelnöke korábban kérdésünkre elmondta: semmi akadálya annak, hogy a magyar cégek külföldi autókat béreljenek. Sipos Jenő erre vonatkozva elmondta: annak ellenőrzését kérik is a szlovák vámhatóságtól, hogy az adott cég valóban be van-e jegyezve a szomszédos országban, és folytat-e valós gazdasági tevékenységet.