– Ízig-vérig férfias autó – mondta egy gyűjtő, amikor megpillantotta az 5300 köbcentis Chevrolet C10-es kisteherautót. A matt feketére fújt, vörösfenyő platódeszkás, közel ötméteres gépben egy csaknem 160 lovas motor dohog. A balatonföldvári Ruzsics Richárd mosolyogva fogadta az elismerő szavakat, a veteránautó-gyűjtők értékelték a felújításra fordított időt, energiát. – Az utolsó csavarig szétszedtük a Chevroletet, amit tavaly vásároltunk – mondta Ruzsics Richárd. – A karosszérián és a futóművön kívül a belsőt is alapos kezelésnek vetettük alá.
Városon kívül nagyjából 13 liter benzint fogyaszt az a fekete 500 SE Mercedes, amit szintén hétfőn hoztak veterán vizsgára. A tulaj szerint belvárosi forgatagban húzósabb a fogyasztás, ám a féltve őrzött autó szinte minden pénzt megér. A V8-as, 5000 köbcentis jármű teljesítménye 252 lóerő, annak idején előszeretettel használták üzletemberek, filmsztárok, s az állam és kormányfők körében is közkedvelt volt. S miközben a tulajdonos és a márka néhány lelkes követője az S-osztály fejlődéstörténetét taglalta, egy tréler sofőrje szabad parkolót keresett a műszaki állomáson. A Balaton partról érkezett a méretes szállítmány, a 911-es Porsche Targán kívül egy Ferrari Mondialt hoztak vizsgára. Melyre egy másik járműtulajdonos, Kovács László egy 1602-es BMW-vel érkezett.
Punik László, a vizsgabizottság vezetője hangsúlyozta: idén jelentették be a legtöbb, 17 járművet.
– A veterán autókon kívül három Pannóniát is megvizsgálunk – mondta. – Időről időre jó látni, hogy a veteránjárműgyűjtő-szenvedély egyre szélesebb körben van jelen.
Woger Ede eredményesen vizsgáztatta le az 1963-as VW Karmann Ghiat. Azt mondta: ez az autó nem a száguldásról szól, hanem a vezetés és a szabadság érzését nyújtja sofőrnek, utasnak egyaránt.