Megerősítette vezető pozícióját a személygépjármű-piac prémium kategóriájában a BMW AG, amely tavaly minden eddiginél több, összesen 1,328 millió BMW, Mini és Rolls-Royce márkájú autót értékesített világszerte. Az eladások 9,9 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi eredményt, a 2000-es szinthez képest pedig 62 százalékkal növekedett az értékesített mennyiség.
Ezzel párhuzamosan az árbevétel 5,2 százalékkal, 46,656 milliárd euróra emelkedett, amely ugyancsak csúcsot jelent, és a 3,793 milliárd eurós üzemi eredmény is rekordnak számít. Igaz, az adózott nyereség lényegében az egy évvel korábbi szinten maradt, az adózás előtti eredmény pedig 8,3 százalékkal, 3,287 milliárd euróra csökkent, jelentős részben a nyersanyagként felhasznált színesfémek és műanyagok árának emelkedése miatt. Ezzel együtt a cégnél egyértelműen sikeresnek értékelték a 2005-ös évet, s idén a kedvező tendenciák folytatására számítanak. Helmut Panke, a BMW AG vezérigazgatója a vállalat Münchenben megrendezett sajtótájékoztatóján kifejtette: arra számítanak, hogy 2006-ban az értékesítés növelése mellett ismét rekord üzemi nyereséget produkálnak.
Emellett a tervek szerint az adózás előtti eredmény is eléri a négymilliárd eurót, ebből 350 milliót a repülőgépmotorokat gyártó Rolls-Royce Plc.-részvények eladásától remélnek. A cég vezetői a következő években is Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban számítanak a legtöbb eladásra, ám a legdinamikusabb növekedést az „új” piacokon, így Kínában és Indiában várják. Az előbbi országban a BMW már felépített egy gyárat, Indiában pedig 2007-re tervezik a helyi leányvállalat és egy összeszerelő üzem létesítését. Ugyanakkor – százalékban kifejezve – tavaly a BMW magyarországi cége növelte a legnagyobb mértékben eladásait.
A BMW Magyarország Kft. tavaly 1490 személygépkocsit értékesített, ez 59 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. A jó eredmény elérését segítette, hogy tavaly több új modellt is bevezettek a magyar piacra, köztük az új 3-ast is, amely ha-gyományosan a legkeresettebb a bajor márka termékei közül. A német autógyártó 2004-ben alapította meg magyarországi leányvállalatát a piaci jelenlét erősítése céljával. A cég hálózatához 11 márkakereskedés és két hivatalos márkaszerviz tartozik, s a következő szalont Budapesten, a Szentendrei úton adják majd át.