Komáromnál máris összeért az új Duna-híd, miután beemelték helyére a hídpálya utolsó elemét is. Az utolsó elemet a Clark Ádám úszódaru vitte a helyére és tartotta addig, amíg a szakemberek a rögzítést elvégezték. A szerkezet különlegessége a hídpálya Szlovákiához közelebbi oldalán elhelyezkedő ferde pilon, amely a rajta átfűzött kábelek segítségével tartja a híd felszerkezetét. A pilon teljes magassága 118 méter, ebből kb. 98 méter magas a látható rész. Az alsó 20 méteres darab a Duna közepén álló pillér belsejében helyezkedik el, annak alapjához rögzítve. A beruházásból a hídpálya szigetelése, az aszfaltozás, a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjelfestések, a korlátok elhelyezése, a köz- és díszkivilágítás, a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és légiakadály-jelző felszerelése van még hátra – ezekre tavasszal kerül sor. A híd építése a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárásával 2020. május végére fejeződik be, ezt követően indulhat meg mindkét országban a hatósági forgalomba helyezési – Szlovákiában használatba vételi – eljárás.
A többek között Paksot és Kalocsát is összekötő útszakaszon is új híd öleli majd át a Dunát. Még 2015-ben született kormányhatározat a híd építéséről, egészen mostanáig tartott a tervezési és közbeszerzési fázis. Jelenleg már a kisajátításoknál tart a projekt, a tényleges építkezés már idén indul, de a befejezés pontos időpontja még nem ismert. Összesen több mint 22 km közút épül, a nyugati oldalon az M6-os autópálya 124-es lehajtójához csatlakozik majd az 512-es számú főútvonal, amely jelenleg csak Kalocsát elkerülő útszakaszként létezik az 51-es úttól indulva, Foktő irányába. A háromnyílású mederhíd legnagyobb fesztávolsága 440 méter, a fel- és lehajtókkal együtt 946,2 méter hosszú hídon 2×1 sávos közutat és mindkét oldalon kerékpárutat alakítanak ki.