Az ötesztendős Ferrari 360 Modena örökébe lépő F430-as a nyolchengeres Ferrari modellek új generációjának első tagja, vérpezsdítő vonalait pedig a Pininfarina designstúdióban vetették papírra. A látványnak sem utolsó 4308 köbcentis, 490 lóerős és 465 Nm forgatónyomatékú motort a hátsó tengely előtt, az eddiginél nagyobb “üvegkirakatban” helyezték el. A V8-as egység kereken négy másodperc alatt katapultálja százas tempóra, s egészen 315 km/órás sebességig gyorsítja az 1450 kilogramm súlyú sportkocsit. Alaphelyzetben
hatfokozatú, manuális sebességváltó továbbítja az erőt a hátsó kerekekhez, de opcióként kérhető Formula-1-es stílusú, a kormány mögötti billentyűkkel vezérelhető automata szerkezet (a kapcsolási időt 150 milliszekundumra csökkentették), s a nagy teljesítményű, karbon-kerámia féktárcsák is az extralistát gazdagítják. Az elektronikus differenciál újdonságnak számít a maranellói gépekben, az indítógomb mellett pedig a versenysportból származó, úgynevezett “manettino” kapcsoló is a kormányon található, amivel a téli programtól a versenybeállításig öt menetdinamikai beállítás közül választhat a pilóta.
Ráncfelvarráson esett át a Toyota Land Cruiser, ám a megújulás kizárólag a lemezek alatt ment végbe. A terepjáró háromliteres D-4D motorja korszerűbb közös nyomócsöves befecskendező rendszert és turbófeltöltőt, valamint örvényszabályzót kapott, így a beavatkozás után a legnyomatékosabb négyhengeres dízelmotorrá vált a piacon – 1800-tól egészen 2600-as fordulatig 410 Nm-t biztosít. A 166 lóerős (+3 LE), gázolajjal üzemelő aggregáthoz ezentúl hatfokozatú, manuális sebességváltó társul, így a fogyasztást is sikerült lefaragni. Immár ötfokozatú, tanulékony automata erőátviteli egység jár a 4.0 V6 benzines modellekhez (extra a dízelhez), az új fékrásegítőnek és a biztonsági övek bekapcsolására két fázisban figyelmeztető rendszernek köszönhetően pedig ugyancsak javult a Land Cruiser biztonsága. A japán márka a Toyota D-4D 180 Clean Power koncepcióautóban mutatja be legfrissebb fejlesztésű, 2005-től gyártandó turbódízel motorját. A gyáriak ígérete szerint 1,9-2,2 literes lesz az új egység, megközelítőleg 180 lóerős és 400 Nm-es teljesítményadatokkal, valamint a világ legalacsonyabb károsanyag-kibocsátásával.
Az amerikai piacon már 1986-tól jelen van a Nissan Pathfinder, ám az öreg kontinensre először 2005 márciusában “teszi be a kerekét”. Az X-Trail fölé pozicionált szabadidő-autó három üléssorban hét személyt képes utaztatni, variálhatóságáról a legbeszédesebb adat, hogy 64-féle üléskonfiguráció valósítható meg. A poggyásztér bővítése érdekében a második és harmadik üléssor a padlóba hajtogatható, a bevásárlószatyrok és kisebb pakkok pedig a csomagtérajtótól külön nyitható hátsó szélvédő nyílásán keresztül kényelmesen beemelhetők. A kettős keresztlengőkaros felfügesztésekkel felszerelt Pathfindert 2,5 literes, négyhengeres turbódízel motor mozgatja majd, míg elektronikusan vezérelt összkerék-hajtási rendszerét négy különböző állásban használhatja a vezető. A Nissanhoz felár ellenében tolatókamera, intelligens kulcs és hangfelismerő berendezés is rendelhető lesz.
A genfi seregszemlén debütált Mazda MX-Flexa tanulmányautó alapján várható volt, hogy hamarosan megérkezik a Premacy egyterű utódja. Íme az első hivatalos fotók a Mazda5 modellről, amelyik a márka Zoom-Zoom termékpalettájának ötödik tagja. A megrendelő igényeinek megfelelően a kompakt buszlimuzin akár hétüléses is lehet, avagy az egyik utas helye ötletes pakolórekeszekre cserélhető. Hátulra egyébiránt praktikus tolóajtókon keresztül lehet beszállni, míg az első nyílászárók hagyományosak. A lendületes megjelenésű 5-ös motorpalettáját kétféle benzines (várhatóan 1,8 és 2,0 literes), továbbá kétféle turbódízel (valószínűleg az 1,6 literes 90 és 110 lóerővel) egység alkotja majd.
A Subaru két, már meglévő modelljének újfajta változatát állítja ki Párizsban. A Legacy limuzin után a kombiból is elkészült a 3.0R spec.B csúcskivitel. Az autó érdekessége, hogy háromliteres, 245 lóerős boxermotorjához az Impreza WRX STi utcai raliautó hatfokozatú, manuális sebességváltója kapcsolódik, a futómű pedig Bilstein rugóstagokkal és 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal “gazdagodott”.
A Forester hobbiterepjáró 2,5 literes motorral felszerelt verziója Japánban és a tengerentúlon már régóta kapható, nálunk azonban először kerül forgalomba. A boxer szívómotor maximális teljesítménye 210 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 320 Nm, így ez az eddigi legizmosabb Forester.
A hazai pályán egy lenyűgöző, kétszemélyes sportkupé-tanulmánnyal jelentkezik a Peugeot. A 4,37 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,21 méter magas 907 nagyszerűen vegyíti a modern és a klasszikus túraautók jellegét a márka meghatározó stíluselemeivel. Az 1,4 tonnás látványcsomag motorházteteje alatt hatliteres, V12-es egység lapul, melynek 500 lóerős teljesítménye hatfokozatú, szekvenciálisan kapcsolható sebességváltón keresztül jut a 18 colos (elöl 275/40, hátul 345/35 jelzésű abroncsokkal) kerekekhez. A Peugeot máris elkészítette a
nemrégiben leleplezett 1007 sportos, RC jelzésű változatát. A kisautó kötényei merészebb kialakításúak, de a mutatós tetőspoiler, a gazdagon alkalmazott alumínium- és krómdíszítések, továbbá a 18 col méretű felnik is a figyelemfelkeltést szolgálják. A 140 lóerős, “egyhatos” benzinmotorral felvértezett 1007 RC utasterét látványos bőrkárpit díszíti, s
láthatóan itt sem sajnálták a fémberakásokat. Alig 2,4 méter hosszú, üzemanyagcellás járgány a Quark. A Peugeot-ruhába öltöztetett kétüléses, négykerék-hajtású quad 9 literes hidrogéntartályt cipel, amely a kerekeknél elhelyezett elektromotorokat táplálja. Ezek összesített nyomatéka 400 Nm, s folyamatosan 14 lóerős (ideiglenesen max. 36 LE) teljesítményt képesek leadni.