Május 1-jétől Magyarország is az európai uniós piac részévé vált, így a hazai autóimportőrök - köztük az idén 10 éves Citroën Hungária is - kötelesek igazodni az autópiac liberalizálásával járó változásokhoz. A regisztrációs adóra vonatkozó törvény eddigi néhány hónapos pályafutása alatt többször is változott, és a jelenleg érvényben lévő verziója is többféle értelmezésre adott lehetőséget.
Aktuális
Mostantól egy helyen elérhető a hazai CASCO piac 90%-a
A 2003 év végi kötelező kampány bebizonyította, hogy az internetes biztosításkötésre megérett a magyarországi piac! Az ügyfelek soha nem látott számban keresték fel az aggregátori portálokat, nézték meg a díjakat és kötöttek szerződéseket az interneten keresztül.
EU-csatlakozás (6. rész): Gépjárműimport, kereskedelem
Az új és használt gépjárművek importja és kereskedelme terén jelenleg még annyi a bizonytalan tényező, mint egy többismeretlenes egyenletben a betű, azonban ahogy közeledünk a csatlakozás időpontjához, úgy válik egyre több részlet ismertté.
Európai mobilitási programot hirdet a piacvezető biztosító
Európai uniós tagságunk a biztosításban egy azonnal érzékelhető változást máris magával hozott: könnyebb lett a tagországokban elszenvedett autós károk nemzetközi ügyintézése. Közép és hosszabb távon persze számos további változás várható, s ezeknek legfontosabb együttes hatásaként jelentősen növekedhet a magyar családok, a magyar állampolgárok anyagi védettsége, biztonsága.
Bővül az internetes használtautó-piac
Az uniós csatlakozás után a kelet-európai kínálatot is figyelni fogják az interneten keresztül használt autókat kereső nyugatiak – jelentette ki a Der Standardnak Markus Auferbauer, a Car4you vezetője. A cégé az osztrák piac legnagyobb internetes használtkocsi-börzéje, utána a forgalom sorrendjében a Weltauto és a Cybasar portál következik.
Újabb fejlemények a nyaksérülések kutatásában
A biztonsági kutatás sohasem áll le a Volvo Carsnál. E munkának tíz éve részese Lotta Jakobsson, aki nemrégiben elnyerte a közlekedésbiztonsági kutatás doktora címet. Korai kutatásai jelentős mértékben hozzájárultak a WHIPS ülés fejlesztéséhez.
HydraGrip: Abroncs esőmenőknek
A Goodyear, a világ legnagyobb gumiabroncs-gyártó vállalata nemrég bemutatta a HydraGrip nagyteljesítményű nyári gumiabroncsot, melyet speciálisan esős és nedves időjárási viszonyokra fejlesztettek ki.
Hogyan lesz egy autóból cégautó?
Ha a céges autón hirdetés van, akkor bárhol, bármikor a vállalat céljait szolgálja, vagyis nem számít magáncélú használatnak az sem, ha nyaralni megy vele a család.
Francia krémes
Az Autó-Motor szakmellékleteiben folytonosan visszatérő kérdés, hogy milyen az optimális gumiabroncs. A szinte „mindent tudó” számítógépek korában elég nehéz azt feltételezni, hogy még van új a nap alatt. Pedig van! S erről mi is meggyőződhettük a Michelin fontange-i tesztpályáján, ahol a cég két új generációs abroncsát, a Michelin Exaltót és Kléber Dynaxer HP2-t „gyűrhettük” az aszfalton.
Így kerék a világ
A kimondottan a járművek kerekeire szakosodott vállalkozások túlnyomó többsége képzett szakembereket foglalkoztat. Az is a specialisták mellett szól, hogy termékpalettájukat igyekeznek úgy összeállítani, hogy az a fogyasztók rendkívül szélsőséges igényeihez is alkalmazkodjon. Vagyis olcsó, közepesen drága és csúcskategóriás portékát egyaránt tartanak.