A személygépkocsik után egyes országokban kivetett regisztrációs adó fokozatos eltörlését javasolta az Európai Bizottság. Bevezetne viszont egy olyan új adófajtát, amely a káros szén-dioxid-kibocsátástól tenné függővé a befizetés mértékét.
Aktuális
Tilos rámenni a már elkészült új M7-es szakaszokra
Balatonszárszónál és Szemesnél naponta több autós kanyarodik rá a hetes főútról az M7-es még átadás előtt álló szakaszára. Ezek után, ha szerencséjük van a vezetőknek, és éppen találnak a közelben egy biztonsági őrt, akkor tőle tudhatják meg, hogy még nem használható a sztráda.
Balesetveszélyes közutak
A hazai közúthálózat burkolatának közel harmada minőségileg nem megfelelő, tíz százaléka pedig balesetveszélyes. A romlás megállításához évi minimum 40-50 milliárdos felújítási programra lenne szükség.
Dagad a VW-botrány
Peter Hartz, a Volkswagen személyügyi vezetője, a német munkaerő-piaci reform névadó szellemi atyja, Gerhard Schröder kancellár bizalmasa lehet a mostanra a háború utáni német vállalattörténet legnagyobb skandallumává terebélyesedett VW-botrány újabb áldozata.
Romániában készülnének indiai terepjárók
A Renault indiai befektetőpartnere, a Mahindra & Mahindra – amely komoly szerepet vállal a Dacia Logan indiai gyártásának elindításában – azt tervezi, hogy Scorpio típusú terepjáróit Romániában, a Renault csoport pitesti üzemében is gyártják majd.
Ki fizeti a parkolási díjat?
A gépjármű üzemben tartója felel járműve jogtalan használatáért, ennek keretében a személygépkocsijának bérlője által ki nem fizetett parkolási díjért, pótdíjért is – szögezte le a következő perben a Legfelsőbb Bíróság (LB).
Korrupciós botrány a VW-nál
A cégvezetés bukásával és a szociáldemokrata pártelit hitelvesztésével fenyeget a Volkswagennél (VW) múlt hét elején kipattant, mostanra a német autógyártó történetének legnagyobb botrányává terebélyesedett korrupciós affér.
Még nem ér véget a horvát autópálya-csoda
Miután a hét végén Horvátországban átadták a forgalomnak a Splitig tartó autópálya Vrpolje és Pirovac közötti utolsó, 33 kilométeres szakaszát és az 5800 méter hosszú Mala Kapela alagutat, a magyar autósok a horvát határtól sztrádán haladhatnak egészen a legnagyobb kikötővárosig.
Autóipari boom régiónkban
A jelenlegi 2,2 millióról 3,8 millióra nőhet 2010-ig a lengyel, cseh, szlovák, magyar, szlovén és román autógyártó kapacitás – áll a CSM Worldwide elemző cég becslésében.
Selyemút-expedíció, 2005 – Időutazás
Évezredeket, világrészeket, népeket és kultúrákat ível át, felbomlott kapcsolatokat köt újra a Renault Trucks Selyemút-expedíciója. Aligha akad még egy utazás, amely ennyiféle vetületen keresztül mutatná meg a mai világ összetettségét. Kaland és profizmus, érdek és lelkesedés talál egymásra benne. Kétrészes riport keretében most az expedíció egészéről beszélek, a következőben pedig saját tapasztalataimról, az üzbegisztáni szakasz alapján.