A történelmi jelentőségű csúcsmodell szerkezetében és megjelenésében egyaránt évtizedekkel megelőzte korát. Első és hátsó gyűrődőzónája, kétkörös légrugózása, félautomatikus sebességváltója, valamint fékerőszabályozós, négytárcsás fékrendszere minden korábbinál nagyobb kényelmet és biztonságot ígért.
A tudományos-fantasztikus filmek által inspirált, mégis egyszerű természetességet sugárzó műszerfala, hosszan elnyúló, különleges műanyagból formált teteje és szinte megszakítások nélküli, hatalmas üvegfelületei túlzás nélkül új magaslatokba emelték az autóépítést. Ilyen aerodinamikus, ugyanakkor extravagáns karosszériát, és messze előremutató műszaki megoldásokat még nem látott a világ.
A hűtőrács nélküli, áramvonalas DS-nek alumíniumból készült a motorházteteje, habosított műanyagból az ülései, utastere pedig leginkább egy repülőgép pilótafülkéjére hajazott. Az összképhez nagyban hozzájárult a hátrafelé keskenyedő forma. 1955. október ötödikén nemcsak a világ autós közössége változott meg örökre, de egy kicsit maga a világ is.
A DS egyetlen másodperc alatt tett elavulttá, avíttá és túlhaladottá mindent. Ezen az azóta eltelt évtizedek sem változtattak: a DS időtől függetlenül, az emberiség összes nyelvén szól mindenkihez.