Már ismert az orosz fogyasztóvédelmi Hatóság által kidolgozott jogszabály szövege, de még nem fogadták azt el, a tervek szerint szeptember 1-jén lép majd életbe a szabályozás, amely az autójavítással foglalkozó vállalkozások számára megszabja a javítások maximális időtartamát.
karbantartás – 2 munkanap
javítás (karosszéria kivételével) – 10 munkanap
motorfelújítás – 10 munkanap
külső fényezés a régi fényezés eltávolításával – 15 munkanap
külső fényezés a régi fényezés eltávolítása nélkül – 10 munkanap
külső-belső fényezés a régi fényezés eltávolításával – 20 munkanap
külső-belső fényezés a régi fényezés eltávolítása nélkül – 15 munkanap
karosszériajavítás – 20 munkanap
összetett karosszériajavítás – 30 munkanap
karosszériajavítás fényezéssel – 35 munkanap
összetett karosszériajavítás fényezéssel – 50 munkanap
Oroszországban nagy számban használnak Japánból érkezett belpiacos (jobbkormányos) autókat, amelyek javításához sokszor egyedileg kell alkatrészeket rendelni, az ilyen munkáknál előfordulhat, hogy a szükséges alkatrész megérkezése tovább tart, mint a most kihirdetett határidő. Mivel a javítóműhelyek számára rizikós lesz az ilyen munka, azok lehet, hogy el se vállalják azt. A veteránautók felújítása is gyakran meghaladja a most kihirdetett határidőket, nem tudni, lesznek-e kivételek ilyen speciális esetekre.
A nyitókép illusztráció.