A hét végén a gazdasági tárca konkretizálta javaslatait, péntekre kiderül, érnek-e valamit. A kormányfő avatja fel a Dunai Finomítóban a gázolaj-kénmentesítő és benzin-kénmentesítő üzemet. A lényegében “kéntelen” üzemanyag – bevezetése 2009-re uniós előírás – azonkívül, hogy környezetbarát, az autó, teherautó életét és hatékonyságát is növeli.
A “kéntelen” benzint és gázolajat már más termék-, illetve jövedékiadó-kategóriába lehet sorolni. Ez durván literenként tíz forint mínuszt jelenthet. Ami nem feltétlenül jelenti, hogy ennyivel kevesebbért is tankolunk, mégpedig két okból. Az első: mindkét termék előállítása drágább, így a Mol költségei is nagyobbak, ráadásul a cég 55 milliárd forintot költött az egész projektre. A második ok: az átsorolási, a különböző adó-visszaigénylési és ehhez tartozó uniós képletek finoman szólva komplikáltak, alapvetően a kormányzattól függ, hogy meglépik-e.
A Magyar Hírlap információi szerint Gyurcsány Ferenc kedden a gázolaj kérdésében mindenképpen bejelenti az “átsorolási folyamat” megindítását, benzinügyben még egyeztetnek. Ez elvileg elég lehet ahhoz is, hogy megszülessen végre az alku a fuvarozókkal. Szanyi Tibor, a gazdasági minisztérium politikai államtitkára szombaton, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete közgyűlésén – a négy közül az egyik sofőrszervezet, 1750 taggal – átadta a tárca megállapodástervezetét.