Volt azonban egy bökkenő: a kelet-közép-európai szomszédokkal szemben alkalmazott átmeneti korlátozások miatt ezek a leányvállalatok csak nemzetközi fuvart vállalhattak, Németországon belüli útvonalakra nem köthettek szerződést.
Ez azonban nem vonatkozik a ciprusi, máltai és szlovén cégekre, mivel a csatlakozási tárgyalások során abból indultak ki a tizenötök, hogy e három ország vállalkozói nem okozhatnak zavart a nyugat-európai piacon – emlékeztet a Financial Times Deutschland. Nem csoda, hogy az utóbbi időben egyre többen fedezik fel ezeket a kis országokat. Ágazati becslések szerint már száznál is több német fuvarozó cég alapított lerakatot Cipruson.
Ezek megkapják a német anyacég járműparkjának egy részét, és azokat német, ciprusi vagy éppen kelet-közép-európai sofőrökkel üzemeltetik ciprusi munka- és adófeltételek mellett. A CY rendszámú kamionok akár két német város között is szállíthatnak árut. A német szolgáltatószektor munkavállalói érdekképviselete (Verdi) rendkívül veszélyesnek tartja ezt a tendenciát. Rolf Büttner elnök szerint kormányzati beavatkozás nélkül elbocsátás fenyegeti a 765 ezer német hivatásos sofőr jelentős részét, méghozzá nemcsak a közúti fuvarozásban, hanem a posta- és futárszolgálatoknál is, hiszen ezeket a tevékenységeket is ki lehet szervezni külföldre.
A fuvarozócégek az erős piaci versenynyel magyarázzák a kitelepülési hullámot. Mint mondják, engedélyezni kellene a kelet-európai sofőrök alkalmazását a német vállalatoknál, mert így nem kényszerülnének külföldi cégalapításra, és legalább az adóbevételek Németországban maradnának.