Az irányjelzők, továbbá a lámpák és a prizmák kapcsán napos, száraz időben is rendőrhatósági elvárás a hibátlan működés és a helyes beállítás. A téli útviszonyok miatt azonban még ennél is több törődést kívánnak ezen berendezések: a rendszeres tisztítást!
Aki egész évben vezet, annak bizonyára nem újdonság, hogy a latyakos vagy csúszásmentesített, de nedves útfelületről a többi gépjármű pillanatok alatt képes összefröcskölni sárpermettel a szélvédőt. Folyamatos ablaktörlésre van szükség annak érdekében, hogy ki lehessen látni a szélvédő mögül. Ez kiváló állapotú ablaktörlő lapátokat és állandóan – természetesen fagyálló folyadékkal – feltöltött mosófolyadék-tartályt igényel. Csakhogy ennyi még nem elég! Az első és a hátsó lámpaburák is kapnak a szennyezett nedvességből, következésképpen azok tisztán tartásáról sem szabad megfeledkezni. S mi van akkor, ha esetleg műszaki meghibásodás miatt ki kell szállni az autóból? Még a világ legmegbízhatóbb modellje is el tud romlani, egy jókora kátyúba hajtva nagy eséllyel kaphat defektet. A nyomását vesztett abroncs cserére szorul, de legalábbis defektjavító készlettel ideiglenes helyrepofozást. A lényeg a lényeg, mindkét művelethez el kell hagyni a biztonságos utasteret. Ha nappali világosság van és a baj egy forgalommentes részen történik, a baleset veszélye csekély. Ám a defekt rossz látási viszonyok közepette fordul elő leggyakrabban – hiszen ideális körülmények esetén valószínűleg elkerülhető az úthiba. Röviden: reméld a legjobbakat, de készülj a legrosszabbra! Mindig legyen kézközelben fényvisszaverő mellény és zseblámpa is a kocsiban!
Nem látja? Na látja!
by
Autó Motor
2008. Január 15. 00:00