Piacra dobása óta már többször is módosította a Shell a V-Power üzemanyagok adalékolását, most azonban akkora a változás, hogy rögtön új nevet is adtak neki. Mostantól V-Power Nitro+ néven lehet megtalálni a Shell prémiumbenzinjét és -gázolaját a kutakon.
Továbbra is a Ferrari Formula–1-es csapatával szerzett tapasztalatokra támaszkodnak, mert a valós életben olyan dolgok is megtörténhetnek, amire a laboratóriumi teszteléskor nem is gondolnak. A legfontosabb újdonság, hogy a korábbinál több súrlódáscsökkentő adalékot tartalmaznak az üzemanyagok, de minden egyéb tulajdonság legalább olyan jó maradt, mint az elődnél (lerakódásoldó hatás, habzásgátlás). A fogyasztás csökkenésén túl a motor kopása is mérséklődik. Az egyre nagyobb kompressziójú motoroknál a legfelső dugattyúgyűrű már nagyon feszes, éppen ezért erősen nyomja a hengerfalat, itt jön a képbe az égéstér felől érkező kenőanyag.
Az adalékolásnál még a dózist is módosították, hisz amíg az első generációs V-Power esetén három-négy tankolás után lett teljes a tisztítóhatás és a védőréteg kialakulása, addig a V-Power Nitro+ esetén már rögtön az első tankolásnál tapasztalhatók az előnyök. A legmodernebb benzin- és dízelmotorokban már olyan érzékeny a befecskendezést vezérlő számítógép, hogy a legapróbb változásra is reagál, ezért fontos a belülről is tiszta erőforrás a zavartalan működéshez. Ma már a Shell szorosan együttműködik az autógyártókkal és a motorfejlesztőkkel pont az ilyenek miatt.
Oké, de mennyivel nagyobb a kraft?
1000 liter alapüzemanyaghoz, amit hazánkban a százhalombattai finomítótól vásárolnak, nagyjából 1 liter adalékot kell hozzáadni. A benzinnél 200-300-féle alkotóelemet tartalmaz a speciális keverék, a gázolajnál viszont több ezret, így nem csoda, hogy még az apró változtatásokat is alaposan tesztelni kell a hatásosság kiderítése miatt. Minderről a Shell hamburgi üzemanyag-fejlesztő laborjában győződtünk meg, ahol tényleg minden eshetőségre felkészültek.
A próbapadokon -40 °C-ig tudnak lemenni, de akár 70 °C-ra is fel tudják fűteni a termeket, ahol személy- és teherautók erőforrásait is tudják vizsgálni. Természetesen rengeteg táblázattal is alátámasztották az elmondottakat, sajnos azonban a legfontosabb dolog, a mértékegységek hiányoztak az ábrákról, és még kérdésre sem voltak hajlandók pontosítani a számokat. Így tehát nem tudjuk, hogy egy krumplival, netán egy almával jobb-e a Shell új V-Power Nitro+ üzemanyag. Amikor az egyik mérnöktől érdeklődtem, hogy miért a nitrometán befecskendezésről nevezték el az új üzemanyagot, csak a vállát vonogatta. A marketingosztály nem őket, hanem a vásárlókat kérdezte meg, márpedig a köztudatban az a téves kép él a „nitro”-ról, hogy az okozza a teljesítménynövekedést. Valójában viszont csak a többlet üzemanyag elégetéséhez szükséges oxigént biztosítja…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!