Alig néhány hónapja nagy változáson ment keresztül a mobilfizetéses parkolási rend. Budapesten például a korábbi két eltérő szisztémát egyetlen egységes váltotta fel. A Centrum Parkoló Társaság és a T-mobile SMS-alapú, illetve a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. által jegyzett, országszerte elterjedt Parktel hívásalapú megoldását egybegyúrta az Első Mobilfizetés Elszámoló Zrt. (EME Zrt.). Ennek köszönhetően a fővárosi díjköteles övezetek zömében és 14 városunkban már eszerint is várakozhatnak az autósok, míg néhány település a közeljövőben kíván csatlakozni az új, kibővített rendszerhez.
Szabványosítás
Továbbra is lehet a már megszokott módokon, azaz rövid szöveges üzenettel, valamint hívással jegyet váltani, a lényeg, hogy azt egy szerződött, előre feltöltött keretösszeggel rendelkező ügyfél tegye. A kontraktus a www.emert.hu weboldalon köthető meg a legegyszerűbben, ezen felül lehetőség van még a személyes vagy a faxos ügyintézésre is.
Parkoláskor tárcsázzuk a parkolóautomatákra felragasztott telefonszámot, vagy küldjük el a zónaszám utolsó négy jegyéből álló kódot SMS-ben a 06 30 34 44 330-as telefonszámra. (Hívás esetén a hívószám-azonosításnak működnie kell a telefonunkon, különben nem lesz érvényes a parkolásunk!) Ha nem hibáztunk, hangbemondás vagy válasz SMS révén megerősítést kapunk a parkolás kezdetéről. Ha első alkalommal használjuk a rendszert, akkor egy SMS-ben regisztrálni kell az autónkat, s utána a parkolóprogram mindig az adott telefonszámhoz fogja hozzárendelni az autónk rendszámát. A parkolás végén tárcsázzuk ismét azt a számot, amellyel elindítottuk a várakozást, vagy küldjünk egy tetszőleges tartalmú SMS-t a 06 30 34 44 340 telefonszámra. Várjuk meg a visszaigazolást. Amennyiben nem szakítjuk meg a parkolást, az adott körzetben érvényes maximális időtartamot számolják fel.
Mobillal egyszerűbb?
by
BOD–MJ
2006. November 08. 00:00