Az eredmény korántsem meglepő. Az NSL Egyesület a sebességmérést február 3-án 9.30-tól 10.00 óráig végezte el sebességmérő műszer segítségével az M5-ös autópálya Budapestről kifelé vezető szakaszán.
A SARTRE-3 európai uniós közvélemény-kutatás szerint a vezetők fele bevallja, hogy rendszeresen gyorsabban hajt az autópályákon, mint a maximálisan megengedett 130 km/h. Különösen érdekes adat, hogy a magyar vezetők 36%-a szeret gyorsan vezetni, és mégis ennél jóval többen, az autósok fele lépi át rendszeresen a sebességhatárt. Az összes magyar vezető 14%-a tehát annak ellenére hajt 130 km/h felett, hogy nem szeret gyorsan vezetni.
Az NSL Egyesület álláspontja szerint az elavult és felesleges közlekedési szabályok többet ártanak, mint használnak. Az NSL Egyesület elsődleges célja: ’No Speed Limit On Highways!’, azaz annak elérése, hogy töröljék el a sebességkorlátozást az autópályákon. Jó példa a szomszédos Ausztria, ahol a vezetők több mint 40%-a rendszeresen gyorsabban hajt a megengedettnél. Egyes szakaszokon ez az arány túllépi a 70%-ot is. Ilyen szakasz például a Spittal és Paternion közötti autópálya, ahol májustól teszt-jelleggel bevezetik a 160km/h-ás sebességhatárt. Ez a kezdeményezés Hubert Gorbach közlekedési miniszter Tempo-160 programjának első lépése.
Gorbach múlt év végén ismertette közlekedési reformjának meghatározó elemeként a Tempo-160 programot, miután a média nyilvánossága előtt Schüssel kancellárral együtt beismerte, hogy szokott az autópályákon a megengedett határ felett autózni. A No Speed Limit kampány az autópályák sebességkorlátozásának eltörléséért többről szól, mint a közlekedési táblák leszerelése, hiszen a cél, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Az országos és nemzetközi statisztikák, a közlekedéspolitikai reformelképzelések és a sebességmérésünk eredménye is a ’No Speed Limit On Highways’ mellett érvelnek – közölte Árpa Attila.