Számos oka van annak, hogy az európai autókereskedelem a mélypont felé tart, Olaszországban például a gyártás és a forgalmazás is teljesen leállt. Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint pedig Magyarországon is van esély rá, hogy bezárnak az újautó-szalonok. A helyzetet tovább súlyosbítják az EU károsanyag-kibocsátási büntetései, amelyek végrehajtását az Európai Bizottságnak Gablini Gábor szerint el kellene halasztania.
Itthon a legtöbb használtautó-kereskedés már bezárt, március első felében 30-40 százalékos forgalomcsökkenés volt tapasztalható. Azóta ez az érték a 60-70 százalékot is elérte Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke szerint. A forint folyamatos gyengülése és az autóbeszerzés akadozása pedig tovább nehezíti az iparágban dolgozók helyzetét. Idén februárban és március első felében a legnagyobb használtautó-eladással foglalkozó weboldalon a napi átlagos keresések száma 1,2 millió fölött volt, azonban már március 11-én, a veszélyhelyzet kihirdetésének első napján 1 millió alá ment a keresések száma, ami az előző hónaphoz képest 16 százalékos visszaesést jelentett.
Március 12. és 15. között a korábbi hónap azonos időszakához képest 20-25 százalékos csökkenés volt megfigyelhető, március 16-ától pedig ennél is többet esett a kereslet. Az iskolabezárások hetében pedig több mint 40 százalékkal esett az érdeklődések száma. A kialakult helyzet miatt a kereskedések is csak 10 és 15 óra között tarthatnak nyitva, azoknak, akik külföldről szerzik be az autókat, egyebek mellett a forint egyre gyengébb árfolyama is komoly veszteséget jelent. Több kereskedő az oldalon végzett kereséseknél is érezhetően szerényebb érdeklődésről számolt be, ugyanakkor pozitív tény, hogy aki most nézelődik, az jellemzően vásárol is.