„A két autó új időszakot nyit nem csak a kecskeméti Mercedes-Benz gyár, hanem a magyar járműipar történetében is. A hibrid modellek sorozatgyártásának kezdete és az elkészült első hibridautó újabb fontos mérföldkő a kecskeméti gyár életében, különösen a jelenlegi helyzetben. Az egész világgazdaság és a járműipar soha nem látott kihívás elé került, ennek ellenére a Mercedes-Benz gyár csapata a tervek szerint, sikeresen előkészítette az új hibrid járművek gyártását. Bízom benne, hogy ezzel egyidejűleg a harmadik műszak régóta várt indulását is ugyanolyan sikeresen teljesítjük majd, és autóinkat továbbra is a tőlünk megszokott, kiemelkedő minőségben gyártjuk” – fogalmazott Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője.
Kiemelte, hogy törekvéseik között szerepel a gyár kibocsátási terhelésének a csökkentése. Így 2012-höz képest 30 százalékkal csökkent az elektromosáram-felhasználás, 40 százalékkal kevesebb a szén-dioxid-kibocsátás, a gyártás során keletkezett hulladékot teljes egészében újra felhasználják. A gyár 2022-ig szén-dioxid-kibocsátás mentes lesz. A gyárigazgató arról is szólt, hogy a vírusválság miatt 5 hétre leállni kényszerültek. Majd április 28-tól egy majd két műszakban indult be a termelés. Augusztus első hetétől visszatér a három műszakos munkára a gyár, mert a piacok ezt igénylik.
Az igazgatótól Reinhard Münster, a Mercedes – Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója vette át a szót, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy a nagyvállalat már tavaly bemutatta azt a tervet, amely a szén-dioxid-kibocsátás mentes autógyártást célozta meg. Hangsúlyozta: a kecskeméti csapat felkészültségét és rugalmasságát mutatja, hogy az új hibrid modellek bevezetése során mind a technikai, mind a munkavédelmi feltételek előkészítése a termelés zavartalan működése mellett zajlott. A gyár történetében most először, a sorozatgyártás megkezdése előtt már több mint egy évvel Kecskeméten, egy erre a célra kialakított csarnokban épülhettek meg az első prototípusok, amely nagy előrelépés a gyárban működő folyamatfejlesztői tevékenységben.
Majd bemutatta az új hibrid autó lenyűgöző paramétereit:
CLA 250 e Coupé
• kombinált üzemanyag-fogyasztás 1,5–1,4 l/100 km,
• kombinált CO2-kibocsátás 35–31 g/km,
• kombinált villamosenergia-fogyasztás 15,1–15,0 kWh/100 km
CLA 250 e Shooting Brake
• kombinált üzemanyag-fogyasztás 1,6–1,4 l/100 km,
• kombinált CO2-kibocsátás 37–33 g/km,
• kombinált energiafogyasztás 15,5–14,8 kWh/100 km
A Mercedes-Benz autók esetében először, a belső égésű motort is az elektromos hajtásért felelős elektromotor indítja el, amelynek teljesítménye 75 kW. Az 1,33 literes négyhengeres motorral együtt ez 160 kW (218 LE) teljesítményt és 450 Nm rendszernyomatékot eredményez. Az új modellek már rendelhetők. A piaci bevezetésükre néhány héttel később kerül sor – mondta Reinhard Münster, a Mercedes – Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Meghatározó szerepet játszik az autógyártás
A bemutatón részt vett Palkovics László innovációs és technológiai miniszter: „Mindig jó Kecskemétre látogatni, ahol minden alkalommal meggyőződhetünk arról, hogy egy ország, egy város és egy prominens nemzetközi nagyvállalat érdekei összeegyeztethetők, és a közös célok mentén eredményesen tudnak együttműködni” – mondta a kormány tagja. Majd arra hívta fel a figyelmet, hogy a hazai export közel negyedét az autógyártás adja. A gyártás, és az ehhez kapcsolódó egyéb szolgáltatók és beszállítók közel 8-9 százalékkal járulnak a hazai GDP-hez. A kecskeméti gyár, amely 4400 dolgozót foglalkoztat, regionális gazdasági szereppel bír. A gyár a fenntartható gyártásban élenjáró nagyvállalat. Segíti azon hazai kormányzati terveket, miszerint a hazai energia előállítás 2030-ra 90 százalékban szén-dioxid-mentes legyen. Mint ismert, 2050-re pedig teljes klímasemlegességet vállalt az ország. A két hibrid meghajtású CLA modell érdekessége az, hogy a napi megtett út 90 százaléka is szén-dioxid-kibocsátás nélküli lehetséges. Hangsúlyozta: ezeket a járműveket két óra alatt lehet feltölteni 10 százalékos szintről száz százalékos akkumulátor töltöttségi szintre.