Elképesztő ütemben bővül a kínai autóértékesítés, ezzel párhuzamosan növekednek a nagyvárosok közlekedési-környezetszennyezési problémái. A főváros vezetése úgy döntött, hogy egy év alatt csak 240 000 új autó forgalomba helyezését engedélyezi, ami nagyjából harmadolása a 2010-es év forgalomba helyezéseinek.
Az új jogszabály életbe lépése előtti két hétben annyi autót adtak el a kereskedések Pekingben, mint egyébként jó egy hónap alatt, azt követően azonban a korábbi húsz százalékára esett vissza a forgalom. A 240 000 rendszámtáblát árverésen fogják értékesíteni, ami máris komoly felzúdulás váltott ki a helyi lakosokból, akik szerint visszaélésekre adhat lehetőséget a rendszer. Arról nem is beszélve, hogy az állami autók számának korlátozásáról nincs szó.
Ráadásul nem is igazán enyhít a közlekedési gondokon, hiszen a jelenlegi 4,7 millió, Pekingben forgalomba helyezett autó továbbra is az utakon marad, ráadásul pont a kevésbé környezetszennyező, az euró IV-es előírásoknak már megfelelő autók elterjedését gátolja. A Pekingi autóeladások korlátozásának hírére az összes, helyi gyártókapacitással rendelkező külföldi autógyár részvényárfolyamai esni kezdtek. A Volkswagen konszern eladásainak több, mint negyedét adja a kínai piac, márpedig ha ennek növekedését adminisztratív eszközökkel korlátozzák, az komoly hatással lehet az üzletre világszinten.
Pekingben az okozza a gondot, hogy a lakónegyedeket elválasztották az irodáktól és a gyáraktól, ezért a lakosoknak mindenképpen utazniuk kell ahhoz, hogy dolgozni tudjanak. A városépítők szerint az a gond, hogy mostanáig a kormányzat az autóvásárlásra ösztönözte az embereket ahelyett, hogy a tömegközlekedés használatára szólította volna fel őket.